“In 2008 ne asteptam la o crestere pozitiva a vanzarilor si la o crestere mult mai mare a profitului”, a declarat Erich Schmitt, CEO-ul companiei Seat.

Seat, care a reprezentat o lunga perioada de timp o bataie de cap pentru producatorul german de automobile, si-a depasit pierderile operationale in 2007, cu un an inainte de termen, urmand ca, in viitor, sa contribuie la sustinerea castigurilor grupului VW, considera analistii.

Compania a inregistrat un profit operational de 8 milioane de euro, in 2007, dupa ce, cu un an inainte, a cunoscut o pierdere de 159 de milioane de euro, potrivit Automotive News.

Daca Seat a suferit un declin pe pietele din Spania si Germania, compania s-a extins, in schimb, in tarile emergente din Europa de Est, unde a vandut un total de 431.000 de unitati de automobile, anul trecut.

Schmitt se asteapta ca aceasta tendinta sa continue odata cu lansarea pe piata a unor modele noi, cum este sedanul de dimensiuni mijlocii care va fi lansat in 2009.

Seat a constituit, o lunga perioada de ani, o divizie neinspirata de automobile pentru Volkswagen, din cauza vanzarilor sale scazute, a restructurarilor lente si a preturilor mari la masini, mai ales in comparatie cu Skoda, un brand care a crescut dividentele companiei nemtesti.

“Pozitia liniei Seat este discutata in mod pozitiv in cadrul grupului, iar daca putem concura cu Toyota si alti producatori de masini, ne putem bucura de acelasi succes pe care il avem si cu Skoda si cu Seat”, a opinat Schmitt.

Citeste si:

Producatorul modelelor Ibiza si Toledo are in planurile de viitor dublarea vanzarilor. Cifra vizata de acesta este de 800.000 de unitati vandute, pana in 2018, prin lansarea pe piata a opt modele noi de automobile, intre care se inscriu si minivan-urile, si prin restructurarea imaginii companiei, arata Automotive.

De asemenea, CEO-ul Seat afirma ca este prioritar sa lucreze la capacitate maxima si sa aduca linia de productie la 550.000 – 600.000 de unitati produse pe an, adaugand ca o investitie aditionala ar putea mari profiturile viitoare. Unitatea de productie din Spania a scos 398.700 de masini in 2007.

Compania planuieste sa se extinda in America Latina si sa se foloseasca de toate fabricile Volkswagen din regiunea respectiva, a mentionat Schmitt.

Vanzarile producatorului de masini sunt limitate, in principal, in Mexic, la momentul actual, din cauza formalitatilor pe care trebuie sa le suporte compania pentru a importa masini in acea zona.

De aceea, “ca sa putem sa ne extindem in acea regiune, trebuie, mai intai, sa avem productie locala”, a declarat Berthold Krueger, vicepresedinte al departamentului de vanzari si marketing.

De asemenea, Seat discuta posibilitatea intrarii pe piata din China, impreuna cu partenerii VW din acea zona, editeaza Automotive News.