Piata auto din China ar putea deveni, pana in 2010, una din principalele zone de interes pentru Hyundai, mai ales din cauza unei expansiuni agresive pe piata automobilistica.

Cel mai mare producator din Coreea de Sud, impreuna cu Beijing Automotive, sunt parteneri ai unui venture care are in subordine, in prezent, doua fabrici, acestia planuind sa-si dubleze capacitatea de productie in China in doi ani.

“China ar putea deveni in trei ani o piata mai mare decat este SUA, la momentul actual”, a sustinut Jake Jang, purtator de cuvant Hyundai.

Totodata, compania se asteapta sa vanda, in acest an, 100.000 de modele Elatrans confectionate in fabrica deschisa din China, impingand nivelul productiei locale la 380.000 de unitati, fata de 230.000 de masini vandute in 2007 in aceasta zona.

Noul Elatrans, primul model introdus pe piata chineza in ultimele 18 luni, se va vinde consumatorilor cu sume cuprinse intre 14.250 si 18.540 de dolari (9.043 – 11.765 euro), au afirmat surse din cadrul companiei.

Totusi, analistii sunt ingrijorati din cauza cifrelor mult prea optimiste estimate de companie si se tem ca noua fabrica ar putea produce prea multe automobile.

Citeste si:

Vanzarile la automobilele Hyundai in China au scazut la 230.000, fata de 290.000 de unitati, cate s-au achizitionat in 2006, ca urmare a faptului ca producatorul de masini nu a introdus modele noi pe o piata in continua crestere, scriu cei de la Automotive.

De asemenea, analistii sunt de parere ca Hyundai trebuie sa-si reduca costurile si sa lanseze noi modele, pentru a putea concura cu rivalii sai.

Hyundai planuieste sa lanseze in iunie si modelul Genesis pe piata chineza, care se va vinde cu aproximativ 50.000 de dolari (31.730 euro), compania estimand vanzari de 1.500 de unitati pentru 2008.

Compania urmareste sa introduca in China, pana in 2010, si un sedan economic, in valoare de 6.000 de dolari (3.800 euro), supranumit “RB”.

Hyundai va intra in competitie cu alte modele chinezesti accesibile la pret, care apartin producatorilor Toyota, General Motors, Volkswagen AG, Nissan sau Honda, sperand, cu toate acestea, sa detina 10% din piata totala automobilistica a Chinei, pana in 2010, datorita partenerului sau afiliat, Kia Motors. Compania spera sa vanda un milion de unitati in aceasta zona.