Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) sustine o aplicare progresiva a valorilor tinta pentru perioada 2012-2015, pentru toate modelele constructorilor. De aemenea, Asociatia considera ca impunerea de sanctiuni si penalizarea nedreapta a constructorilor care nu-si pot adapta produsele noilor cerinte din cauza ciclurilor de productie si de model va duce la risipa unor resurse ce ar putea fi canalizate spre imbunatatirea eficientei noilor modele.

Stabilirea nivelurilor penalitatilor pentru emisia suplimentara (sanctiuni pentru nerespectarea tintelor) la un nivel de 95 euro/g incepand cu anul 2015 este, potrivit APIA, o solutie nepotrivita. "Este pur si simplu nedrept sa obligi constructorii auto sa plateasca de 20 ori mai mult decat ceea ce platesc alte ramuri industriale in sistemul european de tranzactionare a drepturilor de emisii de gaze cu efect de sera pentru aceeasi cantitate de CO2", se precizeaza in comunicatul APIA. Mai mult, Asociatia considera ca intregul venit generat de aplicarea penalitatilor trebuie sa fie destinat exclusiv sprijinirii activitatilor menite sa reduca emisia de CO2 de la automobile.

De asemenea, APIA sustine folosirea masei vehiculului (greutatea) ca si parametru relevant in formula de calcul a tintelor specifice pentru modelele de automobile individuale, conform unei functii liniare, vizand media eficientei flotelor constructorilor.

Citeste si:

Astfel, Asociatia precizeaza ca trebuie luat in considerare faptul ca industria constructoare de automobile are nevoie de un mecanism rezonabil de implementare, Intrucat, din motive tehnice si economice, aproximativ doua treimi dintre modelele care vor fi scoase la vanzare in anul 2012 nu mai pot fi modificate in timpul ramas pentru conformarea cu cerintele prevazute.

APIA este de acord cu obiectivul general al Uniunii Europene (UE) de a reduce emisiile de CO2 ale automobilelor noi pana la o valoare medie de 120g/km, tinand cont de propunerea Comisiei Europene (CE) referitoare la Regulamentul privind emisia de dioxid de carbon produsa de catre automobile si consecintele pe care aceasta le va avea. De aceea, Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile este de parere ca producatorii de automobile ar trebui sa poata primi bonificatii pentru promovarea de ecoinovatii, altele decat cele care se reflecta in ciclul de masurare sau care fac parte din pachetul de masuri care au ca scop reducerea suplimentara de 10 g/km (de exemplu, standarde de eficienta minima pentru instalatia de aer conditionat).

Potrivit comunicatului Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile, o astfel de posibilitate ar conduce la aparitia de stimulente semnificative pentru utilizarea de tehnologii si inovatii care au ca rezultat reducerea consumului de combustibil.