Grupul Fiat planuieste deja intoarcerea brandului Alfa Romeo in SUA, prin productia unei fabrici localizate in Mexic, insa Marchionne a precizat ca ar dori sa vada si marca Fiat din nou pe piata americana.

Reprezentantul Fiat a declarat la Congresul Automotive News Europe ca in ciuda cresterii explozive a pietelor emergente, piata americana este o piata pe care Fiat nu-si poate permite sa o ignore. Marchionne a precizat ca nu productia, ci distributia Fiat in SUA reprezinta provocarea cu care se confrunta producatorul italian in ceea ce priveste stabilirea unei strategii pe aceasta piata.

"Principala problema cu care ne confruntam in SUA este distributia. Daca vom reusi sa incheiem o intelegere cu un producator auto din SUA, care sa ne prmita productia si livrarea intr-un singur pachet, cred ca vom face acest pas", a spus reprezentantul Fiat. Mai mult, Marchionne vede in piata din SUA o oportunitate pentru gama Fiat 500.

Citeste si:

"Sunt convins ca gama Cinquecento (n.r. Fiat 500) va fi un succes imens pe piata americana daca strategia noastra va fi potrivita. Cred ca gama de produse Cinquecento este un brand in brand si va putea propulsa evolutia pe piata, de aceea ne concentam foarte mult asupra acestui aspect", a adaugat Sergio Marchionne la Congresul Automotive News Europe care a avut loc la Torino.

Dupa cateva decenii pe piata din SUA, Fiat s-a retras la sfarsitul anilor '80, iar Alfa Romeo in anii '90, ambele brand-uri fiind condamnate pe piata ultracompetitiva din Statele Unite ale Americii din cauza problemelor legate de calitate si a dotarilor spartane ce echipau aceste masini cu performante slabe la acea vreme.

Fiat a comercializat in perioada ianuarie-aprilie 2008 pe piata Romaneasca 5.168 de unitati, dintre care 2.665 au fost autoturisme, iar 2.503 vehicule comerciale cu masa mai mica de 3,5 tone. Cota generala de piata ocupata de acest brand pe piata locala in primele patru luni ale acestui an a fost de 4,7%.