Noile state membre si-ar putea imbunatatii rezultatele cu un ritm de crestere de 9%, in timp ce piata vest-europeana ar putea scadea cu -3,6%.

Dintre principalele piete, doar Franta si Germania ar putea inregistra mai multe automobile decat anul trecut. Cu toate acestea, avansul din cele doua tari nu va putea compensa declinul din celelalte 15 tari europene.

Inmatricularile de masini noi in Europa au scazut cu 2% in primele sase luni, la 8,34 milioane de unitati, datorita
cresterii inflatiei si pretului carburantului.

Europa de Vest detine 93% din masinile noi inmatriculate in primul semestru cu 7,7 milioane unitati, cea mai mare pondere fiind detinuta de masinile cu motoare diesel cu 53,1%, in crestere de la 52,1% in primele sase luni din 2007.

Europa este cel mai mare producator de vehicule, din cele 53 de milioane de automobile produse la nivel global, o treime sunt fabricate in UE.

Citeste si:

Toate statele noi din Uniunea Europeana au inregistrat cresteri in primul semestru, rezultand un avans de 6,9% in regiune.

In anul 2006 erau in circualtie 251 de milioane de vehicule pe soselele din Europa potrivit unui raport al Asociatie Spaniole de Automobile (ANFAC). Cateva tari noi membre UE lipsesc din raport, aproximativ inca 10 milioane de masini.

Autoturismele reprezinta 88% (230 milioane unitati) din vehiculele care circula in Europa. Principalele piete sunt Germania, Italia, Franta, Marea Britanie si Spania. Cea mai mare rata de penetrare in aceste tari o au masinile diesel.

In Europa de Vest exista o masina la doi cetateni, in timp ce in Europa de Est raportul este de o masina la cinci persoane.

Membrii ACEA sunt BMW Group, DAF Trucks, Daimler, FIAT Group, Ford of Europe, General Motors Europe, Jaguar Land Rover, MAN Nutzfahrzeuge, Porsche, PSA Peugeot Citroën, Renault, Scania, Toyota Motor Europe, Volkswagen si Volvo. Acestia investesc anual 20 de miliarde de euro in cercetare-dezvoltare, sau 4% din cifra de afaceri.