Potrivit Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile, (APIA) in primele zece luni ale anului 2008, dintr-un total de 168.999 de autovehicule de import comercializate pe piata autohtona, un numar de 111.949 au fost cumparate cu banii jos (cash) si in varianta rate, ceea ce reprezinta 66% din volumul total, iar restul de 34%, adica 57.050 de unitati, au fost achizitionate in varianta leasing.

Cea mai bine vanduta marca din perioada ianuarie-octombrie 2008, achizitionata prin leasing, este Skoda cu 8.552 de automobile, urmata de Volswagen cu 7.302 unitati, pe locul al III-lea fiind marca Opel cu un volum al vanzarilor de 7.253 de masini.

In ceea ce priveste modul de cumparare in rate si cash, pentru primele zece luni ale anului 2008, pe primul loc se clasesza Skoda cu un volum de 12.875 de automobile, urmata de marca Renault cu 11.060 unitati, iar pe locul III si IV se regasesc marcile Hyundai si Volkswagen, cu 10.733 si respectiv 10.644 de unitati.

Conform buletinului statistic al APIA, in luna octombrie a anului in curs, pe piata din Romania circa 37% din masinile de import achizitionate au fost prin leasing, aceasta cumuland un volum de 5.413 unitati comercializate. In acelasi timp, 66% din cumparatori au preferat variantele de achizitionare in rate si cash, aceste moduri ingloband un numar de 9.153 automobile de productie externa.

Pe parcursul lunii ocombrie, cele mai cautate marci de import, pentru care s-a folosit modul de cumparare in leasing au fost Volkswagen cu 1.284 masini, urmata de Ford cu un volum total de 911 unitati si Renault cu 501 de automobile. Pe de alta parte, in ceea ce priveste modul de cumparare in variantele cash si rate, pe primul loc se situeaza marca Ford cu 1.367 masini, urmata pe locul II de marca Skoda cu 901 unitati, Renault cu 896 si respectiv marca Peugeot cu un numar de 636 masini.

Citeste si:

Totodata, in privinta autoturismelor de productie autohtona, potrivit statisticii APIA, dintr-un total de 74.476 unitati comercializate in Romania in ianuarie-octombrie 2008, un numar de 11.131 s-au vandut in leasing, iar restul de 63.345 au fost cumpatrate in variantele cash si rate, acesta reprezentand 85% din modul de achizitionare al romanilor.

Conform APIA,16% din autoturismele Dacia au fost cumparate prin leasing, de la inceputul anului pana in prezent acesta insemnand un numar de 11.131de unitati fata de 63.345 automobile achizitionate cash si in rate. Vanzarile Dacia pe parcursul lunii octombrie s-au efectuat in proportie de 14% in leasing (818 unitati) si restul de 86% (cu un volum de 5.094 unitati) s-au achizitionat in rate si cash.

Potrivit APIA, toate vanzarile Daewoo de anul acesta s-au efectuat cash si in rate aceasta inglband un numar de 6.704 automobile.

Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile - APIA - a luat fiinta in 1994 si reuneste in prezent cele mai importante societati din domeniul automobilului: producatorii nationali, importatorii de autovehicule precum si alte firme de renume din domeniul pieselor si accesoriilor auto sau al lubrifiantilor. APIA este membru al Organizatiei Internationale a Constructorilor de Automobile - OICA.