Renault Technologie Roumanie (RTR), centrul de inginerie al Renault, prefera sa reduca emisiile de dioxid de carbon aproape de pragul de 100 de grame pe kilometru, decat sa recurga la tehnologia hibrid.

“Inginerii romani de la RTR au adaptat un motor diesel de 1,5 litri, care va echipa modelul Twingo, astfel incat sa emita 104 grame de dioxid de carbon/km, valoare inferioara emisiilor celor mai multe masini hibride. Modelul urmeaza sa fie comercializat in Franta”, au declarat pentru Wall-Street reprezentantii RTR.

RTR considera ca,“situatia globala din acest moment va creste probabil cererea de masini care nu utilizeaza prea mult carburant si care nu sunt foarte scumpe. Masinile hibride reprezinta o provocare pentru ingineri, dar nu sunt intotdeauna o solutie buna si pentru clienti, deoarece pretul de achizitie pe unitate ramane mare”.

Renault Technologie Roumanie (RTR) a inaugurat in septembrie 2008 lucrarile de constructie la Centrul Tehnic de la Titu, unde vor fi realizate o parte din testele de vehicule si organe mecanice concepute de birourile de proiectare ale Grupului Renault.

Citeste si:

Proiectul a fost anuntat inca din 2006 si este estimat la peste 450 milioane euro. Finalizarea Centrului si inceperea activitatii este programata pentru sfarsitul anului 2009, potrivit oficialilor RTR.

Valoarea totala a investitiilor pentru RTR (centrele din Bucuresti, Pitesti si Titu) se va ridica la peste 100 de milioane euro si va fi al doilea mare centru dupa Franta, implicit cel mai mare din estul Europei.

Centrul are ca misiune dezvoltarea de proiecte vehicul (vehicule personale si utilitare) si de mecanica fabricate in uzinele din regiune sau destinate pietelor din Europa de Est, Rusia, Magreb si Turcia, in special vehicule dezvoltate pe platforma Logan.