Continental recruteaza in prezent operatori de productie, ingineri in departamentul tehnic, sefi de echipe si muncitori specializati in intretinerea utilajelor.

Conducerea intreprinderii a motivat recrutarile prin numarul mare de muncitori romani care aleg sa paraseasca grupul. Potrivit conducerii, nu este vorba despre crearea de noi locuri de munca, a declarat directorul fabricii de la Timisoara, Thierry Wipf, citat de NewsIn.

"Din punctul meu de vedere, nu este vorba de o delocalizare", a mai spus Wipf. Continental a deschis fabrica de la Timisoara in urma cu zece ani si angajeaza in prezent 1.200 de persoane.

Wipf a mai justificat strategia industriala a grupului prin prezenta uzinelor Dacia in Romania.

"Pentru a furniza pneuri grupului franco-roman Dacia, trebuie sa producem pe plan local, adica in Romania. Prin urmare, nu este vorba de delocalizare", a explicat acesta.

Cu toate acestea, in opinia lui Ioan Petrisor, profesor de economie la universitatea din Timisoara, nu exista dubii ca strategia Continental este una de delocalizare, justificata de costuri, conform France Info. Un pneu romanesc se vinde cu cinci euro, fata de circa noua euro in cazul unui pneu francez, arata un document intern al Continental, publicat recent de Courrier Picard.

Preturile scazute pentru produsele romanesti se explica in mare parte prin costurile mici ale fortei de munca. Potrivit declaratiilor lui Stefan Gogosanu, directorul confederatiei sindicale Alfa, salariile muncitorilor Continental sunt de 1.200-1.800 lei (280-420 euro), ceea ce, comparativ cu Franta, este foarte putin.

Continental AG a afisat in 19 februarie pierderi de 1,12 miliarde euro pentru 2008, in contextul in care criza economica globala a afectat afacerile companiei, iar in 23 februarie, agentia de evaluare financiara Moody's a coborat ratingul companiei, de la 'Ba1' la 'Ba2', motivand decizia prin riscul ca deteriorarea situatiei de pe pietele auto sa ii inrautateasca profilul de creditare.

In 4 februarie, agentia de rating Fitch a coborat de la 'BB+' la 'BB' calificativul pentru credite pe termen lung al Continental, in contextul inrautatirii situatiei de pe piata auto.

Continental este unul dintre primii cinci furnizori de componente auto din lume si produce sisteme de franare, sisteme electronice pentru masini, anvelope si alte componente auto.