BMW a prezentat la Salonul Auto de la New York seria de modele BMW M, cat si in segmentul modelelor BMW X: BMW X5 M si BMW X6 M.
Dupa ce si-au facut debutul mondial in luna aprilie, cele doua modele sunt asteptate in Romania pana la sfarsitul acestui an.

Ambele modele sunt propulsate de nou dezvoltatul motor V8 ce furnizeaza 408 kW/555 cp la o turatie de 6.000 rpm si o capacitate cilindrica de 4.395 cmc. Noul motor M TwinPower Turbo este primul propulsor din lume cu o galerie de evacuare comuna pentru cele doua randuri de cilindri si care dispune de tehnologia Twin Scroll Twin Turbo.

BMW X5 M si BMW X6 M vin cu sistemul inteligent de tractiune integrala xDrive si Dynamic Performance Control (Controlul Dinamic al Performantelor), disponibil standard la ambele modele.

Ambele modele accelereaza pana la 100 km/h, cu start de pe loc, in 4,7 secunde si se remarcaca prin cuplul maxim de 680 Nm disponibil pe o plaja de turatii cuprinsa intre 1.500 si 5.650 rpm.

Atat BMW X5 M, cat si BMW X6 M prezinta clapete speciale de reglare a fluxului de aer in prizele din panourile lateral frontale, adaptate fiecarui model, precum si jante de 20 de toli, din aliaj ultrausor, cu design individualizat.

Comparativ cu versiunile "obisnuite" BMW X5 si BMW X6, proportia suprafetelor negre, de plastic, din jurul sectiunii inferioare a caroseriei este redusa la ambele modele, ceea ce confera o accentuare suplimentara a orientarii catre sosele pe care o au modelele BMW X5 M si BMW X6 M.

Ambele modele ofera un consum mediu de combustibil, in ciclul de testare UE, de 13,9 litri/ 100 kilometri. Nivelul emisiilor CO2 este de 325 grame per kilometru. In acelasi timp motorul indeplineste toate cerintele standardului LEV II din SUA, precum si cele EU5 din Europa.
Pentru prima data pe un model BMW M este disponibila transmisia automata cu sase trepte.

Ambele modele dispun in dotare standard de suspensie pneumatica ce ofera reglaj automat de nivel pentru puntea spate, precum si Adaptive Drive cu amortizoare controlate electronic (EDC) si stabilitate activa antiruliu. Versiunea speciala de Adaptive Drive coboara garda la sol cu 10 milimetri fata de versiunile "obisnuite" BMW X5 si BMW X6 si incorporeaza arcuri de sustinere mai rigide si control al amortizoarelor cu conexiune ranforsata la caroserie.

Directa speciala Servotronic, dezvoltata pentru BMW X5 M si BMW X6 M, ofera o asistenta individuala a directiei adaptata la viteza de deplasare a masinii. Aceasta permite manevre confortabile la parcare.

BMW X5 M si BMW X6 M sunt singurele automobile din segmentele lor care vin echipate standard cu pneuri de dimensiuni diferite pe trenul fata si cel spate, folosind numai jante de 20 de toli, din aliaj ultrausor. Alegerea cauciurilor 275/40 R 20 pentru fata, respectiv 315/35 R 20 in spate este un alt rezultat al acestor caracteristici speciale de reglaj al ambelor modele, cu o accentuare a puterii pe rotile spate.

Gama de echipamente standard include reglaj electric al scaunelor - completat de functia de memorare - si incalzire a scaunelor fata, aer conditionat automat cu doua zone, piele Merino, sistem audio HiFi cu 12 difuzoare si amplificator de 230 watt, echipare M de baza, sprijin M pentru picior, echipare interioara in Aluminiu Shadow pentru ambele modele, precum si panou de instrumente BMW Individual finisat in piele. Caracteristicile optionle de confort disponibile atat la BMW X5 M, cat si la BMW X6 M includ sistem de navigatie Professional, aer conditionat automat cu patru zone, ventilatie activa a scaunelor, tapiterie din piele Merino, plafon panoramic din sticla la BMW X5 M si plafon din sticla, operat electric, la BMW X6 M, precum si sistem audio BMW Individual High End.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri