Constructorii auto din intreaga lume au fost afectati de a reducere acuta a cererii de autoturisme, in contextul celei mai grave crize financiare din ultimele generatii, unele grupuri auto fiind puse in situatia de a se stradui sa supravietuiasca, potrivit NewsIn.

Honda a fost protejata de flexibilitatea productiei, de divizia autoturismelor pentru transportul de combustibili si de divizia de motociclete, cea mai mare din lume, dar se confrunta in continuare cu un stoc ridicat de masini nevandute, in special in Europa.

Fabrica din Swindon, Marea Britanie, va ramane inchisa toata luna mai, iar alte sase fabrici din Statele Unite vor fi inchise pentru 13 zile in mai.

Honda, cel de-al doilea constructor auto japonez, a inregistrat in perioada ianuarie-martie o pierdere operationala de 283 miliarde yeni (2,93 miliarde dolari), fata de profitul de 168,84 miliarde yeni in aceeasi perioada a anului trecut, si comparativ cu estimarile analistilor, ce prevedeau o pierdere de 331 miliarde yeni in cadrul unui sondaj Reuters.

Pierderea neta din cel de-al patrulea trimestru a fost de 186,16 miliarde yeni, in contrast puternic cu profitul de 25,43 miliarde yeni in aceeasi perioada din 2008.

Pentru anul financiar ce se va incheia la 31 martie 2010, constructorul modelelor Accord si Civic estimeaza un profit operational si un profit inainte de taxe de 10 miliarde yeni, evitand prima pierdere de la infiintarea companiei, in 1948.

Analistii estimeaza ca grupul concurent Toyota Motor Corp isi va adanci pierderea operationala in acest an, in timp ce constructorii americani Chrysler si General Motors Corp finalizeaza planurile de restructurare, pentru a evita falimentul.

Honda spera ca vanzarile vor creste masiv in acest an, dupa lansarea noului model hibrid Insight, desi se va confrunta cu o concurenta stransa din partea Toyota, care a anuntat ca modelul Prius va avea un pret care sa concureze mai eficient cu Insight.

Analistii sustin ca performantele grupului in anul viitor depind in mare parte de cat vor fi afectate sau cat vor reveni vanzarile de autoturisme in pietele cheie ale Honda, Statele Unite si Japonia, unde guvernele iau in considerare acordarea de subventii pentru a impulsiona vanzarile de masini noi. Fluctuatiile valutare ar putea marca, de asemenea, diferenta dintre profit si pierdere.