Daimler AG, cel de-al doilea constructor de autoturisme de lux din lume, a afisat primele pierderi trimestriale consecutive din ultimii zece ani, in contextul in care recesiunea a dus la o scadere a vanzarilor de autoturisme si camioane Mercedes-Benz.
Pierderea neta din primul trimestru a fost de 1,29 miliarde euro, echivalent cu 1,40 euro/actiune, comparativ cu un profit net de 1,33 miliarde euro, sau 1,29 euro/actiune in aceeasi perioada a anului trecut, a anuntat compania germana, conform NewsIn.

Pierderea a fost mai adanca decat estimau analistii, acestia prevazand in medie o pierdere de 790 milioane euro.

Daimler, care a pierdut 1,53 miliarde euro in al patrulea trimestru din 2008, a estimat o pierdere "semnificativa" pentru al doilea trimestru si a anuntat ca urmareste sareduca nivelul costurilor cu 4 miliarde euro in acest an. Vanzarile au scazut in primul trimestru cu 22%, 18,7 miliarde euro.

Institutiile economice din Germania, cea mai mare piata a Daimler, au estimat ca produsul intern brut al tarii va scadea cu 6% in acest an, cel mai abrupt declin de la cel de-al Doilea Razboi Mondial.

Daimler, cel mai mare producator de camioane din lume, a anuntat ca urmeaza sa reduca cheltuielile cu 3 miliarde euro si a vandut actiuni catre Abu Dhabi, emiratul devenind cel mai mare actionar, pentru a colecta capital de 1,95 miliarde euro in numerar.

Afluxul de capital din primul trimestru a fost negativ, de minus 1,1 miliarde euro. Titlurile Daimler s-au depreciat cu 3,6% in acest an, aducand valoarea companiei la 27,3 miliarde euro.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri