"Guvernul are dreptul sa puna orice taxa care, evident, trebuie sa fie corelata legislatiei europene. Dar orice taxa trebuie facuta cu intelepciune, astfel incat sa beneficieze de pe urma ei cat mai multi oameni si sa sufere cat mai putini, daca nu chiar deloc", a declarat, pentru NewsIn, managerul general al Autovit, Nicolae Ragalie.

Compania Autovit administreaza targul auto din zona Vitan.

Directorul general al Autovit a refuzat sa faca alte comentarii legate de taxa auto, afirmand doar ca "prin introducerea acestei taxe (taxa auto, n.r.) toate afacerile din domeniu au fost puse in pericol".

Comisia Europeana (CE) a solicitat Romaniei informatii in legatura cu legislatia privind aplicarea taxei de poluare pentru autoturisme, suspectand ca actuala legislatie romaneasca are efecte protectioniste asupra industriei auto nationale, a informat joi CE.

Comisia considera ca prevederile legislatiei romanesti, conform carora taxa pe poluare se suspenda pentru anumite autovehicule, insa creste pentru anumite masini second-hand provenite din alte state membre, ar putea duce la discriminarea acestor masini de ocazie, protejand industria romaneasca a autovehiculelor noi.

Aceasta solicitare a fost transmisa sub forma unei „scrisori de somare”, prima etapa a procedurii de incalcare a dreptului comunitar prevazuta la articolul 226 din Tratatul CE. Comisia precizeaza ca, daca nu primeste un raspuns satisfacator in termen de doua luni, "poate trece la a doua etapa a procedurii (emiterea unui aviz motivat) si, in final, poate prezenta cazul in fata Curtii de Justitie".