Considerata limuzina preferata a sefilor de stat, Mercedes S-Klasse este disponibila in versiune hibrida, dotata cu doua motoare, unul electric si unul pe benzina pentru a economisi carburant si a fi mai putin poluanta, informeaza NewsIn.

Totusi, "campionul emisiilor de dioxid de carbon al masinilor de lux", dupa cum isi numeste constructorul german modelul, are emisii de dioxid de carbon de 186-189 grame pe kilometru si astfel ramane printre vehiculele poluante, foarte departe de media europeana, de aproximativ 160 grame.

Un model standard apropiat are emisii de dioxid de carbon care ajung pana la 234 grame, isi argumenteaza Daimler pozitia. Iar acesta nu este decat un inceput deoarece intentia constructorului german este, potrivit unui purtator de cuvand chestionat de AFP, de a lansa in fiecare an cel putin un model hibrid.

In ceea ce priveste concurenta germana, Porsche a promis modelul 4X4 Cayenne cu motorizare hibrida in cel de-al doilea semestru al anului viitor, BMW va prezenta in acest an o versiune hibrida a seriei 7.

"Industria germana a dormit mai multi ani si nici nu a incetat sa denigreze modelele hibride. Daca acum s-a trezit, inseamna ca este tarziu", a declarat Gerd Lottspiesen, expert automobilistic pentru asociatia ecologista VCD.

Toyota a lansat modelul sau hibrid Prius in urma cu noua ani in Europa si un model de lux, prin intremediul marcii sale din acest segment, Lexus.

Conform datelor KBA, piata germana este dominata de masinile cu motorizare diesel si unde vanzarile de masini hibride sunt foarte scazute. Anul trecut, vanzarile de modele hibride au avut o cota de piata de 0,2%, impartita de Toyota, Lexus si Honda.

De la lansare, Toyota a vandut in Franta 22.000 de modele Prius, in vreme ce in Germania, o piata de trei ori mai mare conform datelor Toyota, s-au comercializat doar 17.000.