Analistii sustin ca modelul Dacia, care devine si mai ieftin prin programele de prime de casare, a fixat foarte jos asteptarile legate de preturi si a redus vanzarile unor modele mai scumpe produse de Renault, informeaza NewsIn.

Vanzarile Dacia au crescut in primele sapte luni cu 18% fata de aceeasi perioada a anului trecut, un avans mult mai mare decat al altor marci.

Vanzarile Dacia Sandero si Logan au crescut in iulie cu 58% in Franta, o piata care a inregistrat, in ansamblu, o crestere de 3,1%. Dacia a ocupat in Franta locul opt in topul marcilor cu cele mai mari vanzari, depasind companii precum Fiat SpA si Nissan Motor Co, aliat al Renault.

In Germania, unde compania nu are concurenta reala pe segmentul low-cost, vanzarile Dacia au crescut cu 346% in primele sase luni ale anului, sustinute de programul de prime de casare, in cadrul caruia subventiile au fost mai mari decat in Franta.

"Renault vinde o multime de masini ieftine din care nu obtine foarte multi bani", comenteaza Paul Newton, analist auto in cadrul IHS Global Insight.

Renault a preluat Dacia in urma cu zece ani, in incercarea de a profita de cererea in crestere din Europa de Est si din America Latina.

Initial, producatorul auto francez nu planuia sa vanda autoturisme Dacia pe pietele cheie din Europa de Vest, pentru a nu afecta brandul Renault, insa a fost nevoit sa isi reevalueze strategia in momentul in care cercetarile de piata au indicat o cerere puternica din partea familiilor cu venituri mici.

In doar un an de la lansare, modelul Sandero reprezinta doua treimi din vanzarile Dacia. "Inregistram o cerere enorma. Nu exista un produs echivalent in piete", a declarat Guillaume Josselin, director de marketing pentru Franta in cadrul Renault.

Dacia Logan a inregistrat o scadere a vanzarilor cu 50% in primele sapte luni ale anului, in parte din cauza efectului de baza, dat de vanzarile foarte mari de la sfarsitul lui 2007 si inceputul lui 2008.

Modelele Renault au avut rezultate mixte.
Vanzarile modelului Renault Twingo, mai mic decat modelele Dacia, au crescut cu peste 60%, sustinute, de asemenea, de primele de casare.

Insa vanzarile Renault Clio au scazut cu 18% in perioada ianuarie-iulie.

Oficialii Renault sustin ca scaderea a fost determinata de unele modificari ale modelului, ce au necesitat oprirea productiei timp de cateva saptamani, insa analistii sunt de parere ca vanzarile Dacia au afectat si vanzarile Clio.

Dacia a fost marele castigator al programelor guverrnamentale de stimulare a vanzarilor auto din Franta, Germania sau alte state din UE, iar cererea imensa a ajuns sa creeze liste de asteptare pentru clienti, ceea ce i-a facut pe directorii de la Dacia sa se gandeasca la cresterea capacitatii fabricii din Mioveni, potrivit lui Josselin.

Atractia modelului Dacia vine din preturile foarte mici. Consumatorii pot cumpara un autoturism Sandero sau Logan, cu trei ani garantie, la un pret mai mic decat al multor motociclete. Acest lucru a atras atentia soferilor afectati de recesiune si celor care nu si-au permis pana acum sa cumpere un autoturism nou.