Simple combina caracteristicile si avantajele automobilelor cu cele ale motocicletelor. Conceptul imprumuta celula pasagerilor de la automobil, ceea ce ofera protectie la vant si la intemperiile vremii, dar protejeaza si conducatorul de zgomotul ambiental si ofera pasagerilor un grad ridicat de siguranta in cazul unui accident. Motocicletele au inspirat designul cu linii simple al prototipului Simple (cu o latime de numai 110 centimetri) si configuratia pentru numai doi ocupanti care stau unul in spatele celuilalt.

In plus, conceptul dispune de stilul dinamic atat de specific unui vehicul cu doua roti, ceea ce permite aplecarea in viraje atat cat doreste cel care conduce. Denumirea "simple" este acronimul numelui pe care l-a avut proiectul "A sustainable and innovative mobility product for low energy consumption" (Un produs de mobilitate sustenabil si inovator pentru un consum redus de energie).

BMW Simple are o masa proprie de circa 450 kilograme si un motor cu combustie cu puterea de 36 kW. Accelerarea de la 0 la 100 km/h este estimata a se realiza in mai putin de 10 secunde, iar prototipul are un coeficient aerodinamic de 0,18. Prin utilizarea motorului electric si a celui cu combustie, SIMPLE ar avea nevoie de numai 6 kWh (echivalentul a 0,7 litri de benzina) sau doi litri pentru a parcurge 100 km.

Clever este acronimul pentru "Compact Low Emission Vehicle for Urban Transport" (Vehicul compact cu emisii reduse pentru transport urban) si se refera la un proiect de cercetare care avea ca scop producerea unui vehicul urban, practic si cu emisii reduse.

Modelul are o lungime de aproximativ trei metri, o latime de un metru si o inaltime de 1,4 metri, greutatea este sub 400 de kilograme.
Pentru aceasta, conducatorul si pasagerul stau intr-o celula de aluminiu optimizata pentru accidente, cu oscilatie controlata de computer in timpul virajelor, care ofera ocupantilor experienta specifica pentru calatoria cu o motocicleta.

Modelul are motorul cu un singur cilindru si transmisia liniara CVT montate intr-un cadru auxiliar la care sunt atasate rotile spate, controlate de brate oscilante. Conexiunea la cadrul principal din fata se realizeaza printr-un bulon central, cu doua mecanisme hidraulice. In functie de conditiile de trafic, acestea asigura ca inclinarea pe care conducatorul si pasagerul o efectueaza la viraje este de maximum 45 de grade.

Cercetatorii au optat pentru un motor cu un singur cilindru, o dezvoltare integrala cu o capacitate de 230 centimetri cubi si o putere de 12,5 kW, propulsat de gazul natural oferit de doua recipiente sub presiune. Prototipul de cercetare accelereaza de la 0 la 60 km/h in circa 7,0 secunde, iar viteza maxima atinsa este de aproximativ 100 km/h. Cele doua recipiente de gaz au fiecare o capacitate de 1,7 kilograme CNG (gaz natural compresat) pentru o autonomie de circa 200 kilometri. Aceasta inseamna ca cei doi pasageri au de platit un euro pentru a calatori aproape 100 kilometri. Recipientele sunt concepute sa poata fi reincarcate cu usurinta la orice statie de combustibili, dar si la domiciliu.

Ca si intr-un monopost de Formula 1, cadrul principal, care cantareste putin peste 60 kilograme, constituie celula de protectie, in timp ce roata fata si directia asigura o deformare de aproximativ 35 centimetri pentru a se absorbi suficienta energie in cazul unui impact.