Volkswagen AG, cel mai mare constructor auto din Europa, a decis sa cumpere 19,9% din grupul Suzuki Motor Corp., cu 222,5 miliarde yeni (2,5 miliarde dolari), pentru a-si consolida prezenta pe piata din India.
Suzuki, cel de-al patrulea constructor auto din Japonia, va investi aproape jumatate din suma primita de la Volkswagen in actiuni ale grupului german. Tranzactia trebuie sa fie aprobata de autoritatile de reglementare si se va finaliza, probabil, in ianuarie.

Cele doua grupuri auto se vor concentra asupra realizarii de sinergii in dezvoltarea si fabricarea de modele cu consum energetic redus, in tarile in curs de dezvoltare, potrivit NewsIn.

Suzuki controleaza Maruti Suzuki India Ltd., ce produce jumatate din autoturismele vandute in India. Volkswagen este cel de-al doilea constructor international din China, care ar urma sa depaseasca in acest an Statele Unite si sa devina cea mai mare piata auto din lume.

Volkswagen si Suzuki au discutat un posibil parteneriat din luna iunie, potrivit unei surse apropiate discutiilor. Investitia facuta de Volkswagen ar putea reprezenta o "amenintare serioasa" la adresa pozitiei dominante detinute de Toyota Motor Corp., a declarat Koji Endo, director managerial in cadrul Advanced Research Japan.

"Volkswagen este ca un magazin universal, produce de la marci de lux pana la camioane. Ce ii lipseste este prezenta in India si in Asia de Sud-Est. Parteneriatul cu Suzuki are ca scop acapararea pietei din India", a mai spus Endo.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri