Mercedes-Benz se claseaza printre cele mai puternice marci de autovehicule in pastrarea vechilor clienti, imbunatatindu-si rata de retentie cu 8%, la 67% in 2009.

Mercedes este urmat in clasament de Honda cu 64% si Toyota cu 61%.

"Mercedes-Benz si-a imbunatatit in mod constant ratele de retentie in ultimii cinci ani, iar in 2009, a realizat cea mai mare crestere atinsa vreodata de catre un producator auto de la inceputul studiului. In special, clientii spun ca valoarea de revanzare si aspectul modelelor Mercedes-Benz sunt motive primare pentru a ramane loiali brand-ului german ", a declarat Raffi Festekjian, director de cercetare auto la JD Power and Associates.

Studiul constata ca valoarea de revanzare a unei masini a crescut cu 12 puncte procentuale in 2009, comparativ cu anul trecut. In acelasi timp, importanta calitatii vehiculului a crescut cu 6 puncte procentuale anul acesta.

In 2008, cele mai mari cresteri pentru a ramane fideli unui brand au fost siguranta, economia de combustibil si oferte/stimulente.

"Desi exista unele semne de redresare economica, viitorul ramane incert, asa ca pentru multi cumparatori de masini noi, valoarea de revanzare si calitatea sunt factorii care conduc la decizia de cumparare. Cu toate ca producatorii auto fac eforturi pentru a creste loialitatea sau a castiga cumparatori de la alte marci, oferind modele cu un design nou, valoarea de revanzare si de calitate sunt critice", a spus Festekjian.

Per total in 2009 rata de retentie a ramas stabila comparativ cu 2008, la 48%.

In 2009, 13 din cele 36 de brand-uri auto si-au imbunatatit ratele de retentie fata de anul 2008, in timp ce 20 de marci auto si-au pierdut din vechii clienti, iar 3 au ramas stabile.

Studiul din 2009 se bazeaza pe raspunsurile a 128.939 de cumparatori de masini noi, in perioada februarie-mai si august-octombrie 2009.