Cea mai mica masina, care este si cea mai ieftina din lume, Tata Nano, a fost lansata la salonul indian din 2008.

Astfel, Toyota si-a prezentat primul model compact realizat special pentru India si numit Etios. Autovehiculul ar urma sa fie lansat in acest an, potrivit grupului, care a precizat ca suspensiile au fost fabricate special pentru drumurile proaste din India.

"Nu este vorba de o copie a unui model japonez sau european. Etios este fabricat special pentru consumatorii indieni", a spus vicepresedintele Toyota, Kazuo Okamoto.

La randu-i, Honda a prezentat marti noul concept de masina de mici dimensiuni, realizat special pentru India si alte tari emergente, care urmareste sa devina o masina familiala cu cinci locuri, ce ar urma sa fie lansata in 2011.

Volkswagen a prezentat automobilul Polo India, care ar urma sa fie lansat in martie, dar firma germana nu a precizat care va fi pretul acestuia.
India este a treia piata auto ca marime din lume, dupa China si Japonia, iar aparitia unei clase medii indiene si cresterea economiei Indiei din ultimii ani lasa sa se intrevada perspective bune pentru constructorii auto.

Modelele de mici dimensiuni reprezinta in prezent 78% din vanzarile de masini noi din India. Vanzarile de masini ar urma sa creasca de patru ori pana in 2016, potrivit estimarilor, reprezentand o piata de 145 miliarde dolari.