Exista un interes crescut al consumatorilor pentru masinile electrice, dar industria auto trebuie sa se mobilizeze si sa inoveze rapid.

Clientii auto din Germania si Franta manifesta un interes crescut pentru masinile electrice. Astfel, 37% dintre consumatori (respectiv 35% in Franta) se gandesc sa achizitioneze o masina electrica, potrivit unui studiu realizat de Roland Berger Strategy Consultants si TNS Infratest.

Jumatate dintre acestia ar fi dispusi sa plateasca pana la 4.000 euro in plus in acest sens. Cu toate acestea, 65% dintre clienti sunt de parere ca inca nu detin suficiente informatii pe acest subiect.

In ciuda raspunsului favorabil, industria auto trebuie sa ia masuri si sa inoveze, pentru ca disponibilitatea consumatorilor de a plati in plus nu este inca suficienta pentru a acoperi costurile aditionale.

“Vestea buna este ca peste o treime dintre cei intervievati in Germania si Franta se vad in posesia unei masini electrice intr-un orizont de timp mai apropiat sau mai indepartat", spune Ralf Landmann, partener Roland Berger.

"Totusi, exista inca o lipsa de inovatie in ceea ce priveste modelele de afaceri care sa impulsioneze alimentarea alternativa", adauga partenerul.

Pentru a reusi, departamentele de marketing, vanzari si bancile producatorilor trebuie sa vina in intampinarea clientilor cu noi preturi si noi metode definantare pentru autovehicule, baterii si mobilitate in general.

Astfel, ar trebui introduse modele inteligente si flexibile prin care clientii sa isi poata alege pachete de mobilitate si servicii concepute special pentru masinile electrice.

Taxele reduse sau ofertele atragatoare de leasing pot fi solutii pentru acoperirea finantarii si asigurarii autoturismelor. Consumatorii sunt interesati.

Aproape 80% dintre ei nu se gandesc numai la achizitii traditionale de masini si baterii, aproape doua treimi dintre ei luand in considerare cumpararea unei masini de la un furnizor si inchirierea unei baterii de la un altul. "Cei care vor sa aiba succes in acest mediu in 2011 trebuie sa ia o decizie acum – si nu este vorba neaparat de acele companii care joaca un rol important in mobilitatea de azi", afirma Landmann in continuare.

O mare problema pentru producatori ramane inca partea de costuri. “Pentru urmatorii 10 ani, suma in plus pe care consumatorii ar fi dispusi sa o plateasca pentru mobilitate electrica nu este suficienta pentru a acoperi costurile aditionale ale sistemului de propulsie, in special ale bateriei" , observa Wolfgang Bernhart, expert si partener Roland Berger.

Costurile aditionale de azi sunt cuprinse intre 10.000 si 15.000 euro si vor cobori probabil la 8.000 – 10.000 euro de-abia in 2015. Costurile aditionale ale unui vehicul electric in comparatie cu un sistem de propulsie traditional vor cobori sub 4.500 euro (adica suma in plus pe care consumatorii sunt dispusi sa o plateasca) de-abia in 2020.