Rapid, facil si putin costisitor, internetul a modificat in intregime numarul aplicatiilor pentru diferitele posturi oferite de majoritatea companiilor.

Posibilitatea de a aplica online pentru un job, a condus insa si la cresterea procentului raspunsurilor care nu au in multe cazuri nici o legatura cu necesitatile reale ale angajatorilor. Astfel, pentru a face fata numarului mare de mail-uri, companiile au introdus si un scurt interviu pentru a reduce numarul candidaturilor reusind in acest fel sa isi clasifice si bazele de date, potrivit Les Echos.

Un simplu chestionar poate permite angajatorului sa analizeze care este motivatia candidatului pentru a ocupa o anumita pozitie in cadrul companiei, mai ales daca unele raspunsuri necesita un anumit timp de gandire. In plus, cateva criterii simple (experienta, regiune), cuvinte cheie (domeniu de activitate) sau chestionare mai complexe care sa cuprinda si calitatile, realizarile sau valorile candidatului, pot permite o filtrare mai rapida a aplicantilor si retinerea numai a celor care se califica pentru acea pozitie.

Totusi aceste chestionare nu reprezinta decat o etapa in ameliorarea procesului de recrutare online. La nivel international exista companii de recrutare care ofera candidatilor, in cazul in care angajatorul este de acord, posibilitatea de a fi redirectionati catre companii partenere de recrutare a fortei de munca, unde pot sa se testeze si sa isi califice CV-urile.

Citeste si:

Aplicatiile online conduc insa si la o lipsa de comunicare. Atat companiile cat si agentiile de recrutare trebuie sa ofere aplicantilor un raspuns intr-un interval de timp rezonabil, eliminand riscul de a frustra candidatii care au petrecut ceva timp pentru a completa un chestionar, suficient de complex. Marile companii nu isi dau inca interesul pentru asta. In plus exista agentii de recrutare care nu doresc sa colaboreze si sa puna in comun bazele de date pe care le detin.

Desi companiile aleg propria metoda de a-si selecta candidatii, agentiile de recrutare specializate nu isi pierd din importanta. Sistemul de recrutare online direct de companie poate fi insa mult prea costisitor, iar rentabilitatea unei asemenea investitii apare numai in cazul marilor companii.

Tarifele pentru implementarea unui astfel de sistem incep de la 50.000 de euro, in cazul proiectelor simple si depaseste cu mult 100.000 de euro in cazul proiectelor de anvergura. Companiile trebuie sa inteleaga ca acest sistem de recrutare online nu reprezinta doar un instrument de recrutare temporar, gestionat la nivel local ci un adevarat proces ce presupune si crearea unor relatii stranse intre companii si candidati, la nivel global.