“Socializarea la locul de munca este una dintre cele mai bune metode pentru a multumi generatiile tinere. Daca gasesti o formula de a imbina vietile angajatilor cu tipul de munca pe care o depun, atunci ei vor munci mai eficient”, declara specialistul in HR.

Cea mai la indemana practica folosita in resursele umane pentru a grabi socializarea este comunicarea online – folosita chiar inainte ca cineva sa se angajeze in companie. “Inovatia este extrem de importanta”, a adaugat Ovsyannikov.

“Companiile de suces cum sunt Google, Apple, Amazon fac ceva diferit. Gandesc neconventional, pe termen lung, folosesc mijloacele online de comunicare pentru a imbunatati relatiile din interiorul organizatiilor”, a mai spus acesta.

Inclusiv relatia comunicationala dintre specialistii in resurse umane si angajati s-a schimbat in ultimul timp. Pana de curand, departamentele de resurse umane comunicau cu angajatii in scris, prin proiectarea unor filme despre comapanie, sau pur si simplu faceau viitorului angajat un training de o zi.

“Astazi acest tip de comunicare si-a pierdut eficienta. Aplicarea noile forme de comunicare poate fi o strategie extrem de importanta pentre succesul unei organizatii”, a declarat Ovsyannikov.

Unul dintre motivele pentru care comunicarea online poate sparge barierele este acela ca exista diferente majore intre stilul comunicational al diferitelor generatii, iar departamentele de resurse umane trebuie sa gaseasca o cale de a a adapta si de a reduce aceste disonante.
“Surprinzator, diferentele intre generatii nu se produc din cauza decalajelor de varsta”, spune Ovsyannikov .

El face referire la un sistem de catalogare a fortei de munca in functie de varsta. Astfel, exista patru grupe in care sunt impartiti angajatii: traditionalistii, baby-boomers - persoanele nascute imediat dupa al doilea razboi mondial - si generatiile X si Y.

Traditionalistii sunt cei care s-au angajat in anii ’50, ’60 sau ’70, iar stilul lor de munca este e obicei submisiv, adica asteapta coordonatele de manager si isi informeaza constant sefii despre activitatile desfasurate.

Citeste si:

Baby boomer-ii au un tip "orizontal" de a comunica, adica asculta directiile impuse de manager, dar discuta si se informeaza in egala masura de la ceilalti angajati.

Cei din generatia X lucreaza independent, se informeaza din conferinte, de pe motoarele de cautare sau din alte surse inainte de a prezenta o problema managerilor.

In opinia lui Ovsyannikov, generatia Y este mult inclinata spre crearea de conturi pe Facebook, generarea multe idei, monitorizare constanta, din ora in ora, prin RSS, asa incat se poatea afla imediat daca apare vreo idee noua. Generatia Y intelege ca traim intr-o lume informatizata, in care o informatie calitativa poate garanta succesul unei companii.

“Acestia sunt oamenii care intra intr-o compaie cu un iPhone in mana si care se intreaba cum se face ca restul nu comunica atat de repede si de eficient. Sunt tipologia de oameni care ar spune ca s-au nascut si au crescut in era tehnologiei. Daca aceste servicii nu sunt disponibile la locul de munca vor pleca in cautarea unui loc de munca care intruneste si chiar excede aceste expectatii", a adaugat Ovsyannikov.

Diferenta dintre generatii nu mai tine seama numai de criteriul varstei, ci de tipul de munca pe care o depui. "Daca analizam din punct de vedere demografic schimbarile de la locul de munca, totul se reduce la nevoile angajatului actual de a-si creste venitul si de a munci numai in domenii care ii atrag. Toate aceste probleme erau rareori avute in vedere acum 10 sau 15 ani, pentru ca firmele si companiile aveau un sistem de comunicare inchis".

Conform unei cercetari efectuate in mediul online de Digital Life America, o treime din respondenti au afirmat ca telefoanele mobile nu au facut altceva decat sa-i lege mai mult de locul de munca decat sa le dea mai multa libertate.

Ovsyanniko concluzioneaza ca departamentele de resurse umane ar trebui sa faca aproape orice pentru a bine-dispune angajatul. "Buna dispozitie a angajatului este cel mai important factor al succesului, iar pentru viitoarea generatie de angajati socializarea si comunicarea la locul de munca va deveni o prioritate", spune acesta.