In ciuda beneficiilor pe termen lung, doar o treime din companiile americane ofera programul de “job shadowing”, conform unui studiu al Institute of Corporate Productivity. Acest program permite participantului sa fie un ucenic, o umbra a angajatului care il instruieste, observand toate procesele pe care acesta din urma este obligat sa le desfasoare la locul de munca.
Ucenicia angajatilor novice are multiple beneficii; faciliteaza intelegerea regulilor si culturii organizatiei, dezvolta abilitati, contribuie la dezvoltarea unui plan de succesiune si creste gradul de retentie a angajatilor.

Cu toate acestea, sub o treime din companii (31%) ofera acest tip de coaching, desi alte 14% sustin ca intentioneaza sa implementeze in urmatorii doi ani job shadowing-ul.

Pentru 56,5% din companiile care adopta job-shadowing-ul, ucenicia la locul de munca este parte a unui program complex de mentorat si este obligatorie pentru mai mult de jumatate din personal. Responsabili de aplicarea programelor sunt de obicei directorii de departament in proportie de 35% si angajatii din departamentele de resurse umane (65%).

“Ucenicia este de fapt o forma de invatare experimentala (n. red. pe baza activitatilor desfasurate sau observate) absolut necesara in momentul in care o persoana promoveaza sau trece dintr-un department in altul. Ca in orice program de coaching, cei care devin “mesteri” pentru ucenicii lor trebuie selectati cu grija”, sustin Eric Davis, reprezentant al Institute for Corporate Productivity.

Desi majoritatea companiilor monitorizeaza efectele programelor, sub 9% dintre acestea calculeaza aportul monetar pe care ucenicii ar trebui sa il aduca ulterior. Succesul programului este monitorizat prin feedback de la participant (80%) si de la manageri (71%).

Studiul a fost realizat in luna iunie a anului curent pe un esantion reprezentativ de 711 de companii.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri