Evaluate in lei, vanzarile din Romania au coborat cu 22,3%, se arata in raportul Praktiker referitor la rezultatele financiare de anul trecut, informeaza Mediafax.

"Conditiile economice au ramas dificile in principal in state importante precum Romania si Grecia. In aceste doua tari, masuri fiscale precum majorari substantiale ale TVA au avut ca efect scaderea dramatica a puterii de cumparare a gospodariilor, ceea ce a afectat vanzarile grupului", mentioneaza raportul.

"Exista dovezi, in special in Grecia si Romania, ca mai multi furnizori mici au cazut victime recesiunii. In aceste cazuri, este probabil ca Praktiker sa-si fi mentinut pozitia de pe piata", precizeaza retailerul.

Praktiker noteaza ca in Romania a incercat sa atraga cumparatorii prin reduceri de preturi. Compania mentioneaza, totodata, ca a redus cheltuielile cu personalul prin neplata de zile libere. Anul trecut, compania si-a extins reteaua de magazine de pe piata locala cu o unitate, ducand numarul centrelor de vanzare la 27.

Citeste si:

Vanzarile Praktiker in afara Germaniei au scazut cu 4,8% anul trecut, la 996,1 milioane de euro. La nivel de grup, incasarile s-au diminuat cu 5,9%, la 3,45 miliarde de euro.

"Pe segmentul international evolutiile pozitive din Polonia, Turcia si Ucraina nu au fost suficiente pentru a contrabalansa declinul din Bulgaria, Grecia si Romania", mentioneaza raportul.

Praktiker anticipeaza ca vanzarile segmetului international isi vor reveni in 2012. Aceasta divizie cuprinde operatiunile din Romania, Luxemburg, Grecia, Polonia, Ungaria, Turcia, Bulgaria, Ucraina si Bulgaria.

Principalii jucatori pe piata romaneasca de bricolaj sunt Dedeman, Praktiker, Bricostore, bauMax, Ambient, Hornbach, Obi si Mr. Bricolage.