Preluarea principalelor active specifice productiei de vagoane de marfa si material rulant de la fabricile Vagoane Marfa Arad, Meva Drobeta Turnu Severin si Romvag Caracal de catre compania Astra Rails Industries este prima investitie facuta in de catre investitorul privat german Thomas Manns, care a fost activ in Europa de Est in ultimii zece ani in mai multe domenii de business, inclusiv cel al camioanelor si remorcilor.

Cu o capacitate anuala combinata de pana la 5.000 de vagoane de marfa de diferite tipuri, si cu hale de productie ce acopera o suprafata insumata de 357.000 mp, Astra Rail Industries devine fabricantul de material rulant feroviar cu cea mai mare capacitate potentiala de productie din Europa.

Scopul lui Manns este de a readuce acest grup industrial in pozitia unui furnizor esential side incredere pentru piata internationala, pe termen lung.

Echipa de management

Thomas Manns administreaza Astra Rail Industries impreuna cu o echipa germano-romana de manageri, formata din CEO-ul companiei, Bernd Böse, si COO-ul Fulger Popescu.

Bernd Böse are o experienta de 30 de ani in industria producatoare de camioane si remorci. A detinut pozitii de management in companii din Germania, Rusia si alte tari, si are mai multi ani de business in Romania. Prin preluarea actualei pozitii la Astra Rail Industries, Bernd Böse contribuie cu experienta sa in procedurile de fabricatie industriala si prin standardele inalte de management al afacerilor.

Fulger Popescu are o experienta de peste 30 de ani in productia de material rulant feroviar, dobandita la fabrici din Romania precum Meva Drobeta Turnu Severin si Astra Vagoane Marfa Arad.

Astra Rail Industries va reuni procesele de productie din Arad, Caracal si Drobeta Turnu Severin sub un management unic, integrat. Sediul companiei se afla la Arad, care va fi centrul deciziilor operationale si executive pentru toate cele trei unitati de productie.

Investitii

Astra Rail Industries are in vedere investitii imediate si pe termen lung in echipamente, in calitatea produselor si in design.

Investitiile initiale vor fi de pana la 10 milioane de euro in primele 12 luni, pentru a ridica toate fabricile la standarde occidentale de calitate. Acestea se adauga la investitiile in noi echipamente de procesare realizate la toate cele trei fabrici in ultimii cinci ani.
“In ultima perioada, clientii ezitau sa plaseze comenzi, din cauza starii de in care s-a aflat compania.Dar acum exista un sentiment se incredere, si clientii au inceput deja sa ne contacteze. Compania este gata sa preia comenzi si sa beneficieze de revenirea care se simte pe piata internationala,” a declarat Bernd Bose, CEO Astra Rail Industries.

Principala piata de distributie a companiei este Europa, dar in curand Astra Rail Industries va incepe sa fie prezenta pe piete noi, precum Rusia sau Orientul Mijlociu.

Astra Rail Industries va participa la Expozitia Inno Trans, organizata in perioada 18-21 septembrie 2012 la Berlin. La acest eveniment compania isi va prezenta cateva din cele mai reprezentative produse, inclusiv un vagon cisterna si un boghiu.

In noua sa structura si sub noul management, Astra Rail Industries intentioneaza sa continue colaborarea cu furnizorii sai traditionali.

Angajari in viitorul apropiat

In prezent, Astra Rail Industries are in total 1.500 de angajati, si va continua sa faca recrutari in perioada urmatoare. Cel putin 200 de noi angajati se vor alatura companiei in viitorul apropiat, cei mai multi dintre acestia la fabrica din Drobeta Turnu Severin.

Citeste si:

Preluarea activelor de productie feroviara de catre Astra Rail Industries a inceput in octombrie 2011 si s-a incheiat la inceputul lui iulie 2012.

Procesul de preluare a acoperit mai multe jurisdictii si a fost realizat cu asistenta oferita de urmatorii consultanti: Musat & Asociatii, Romania, o firma de avocatura de prim rang, cu o experienta neegalata in fuziuni si achizitii;CMS Germania, Olanda, Elvetia si Marea Britanie; Ensight Management Consulting, Romania.

Unitatile de productie ale Astra Rail Industries

Arad

Productie de vagoane de marfa si boghiuri.

Fabrica din Arad si-a inceput productia in 1891. In cei peste 100 de ani de activitate a produs in principal material rulant, vagoane de marfa, de pasageri si locomotive. De la infiintare, fabrica din Arad a produs peste un sfert de milion de de vagoane pe care le-a exportat in peste 35 de tari din intreaga lume. Prin dezvoltari succesive, retehnologizari si modernizarea liniilor de productie, fabrica si-a extins gama de produse, astfel incat in prezent unitatea din Arad poate produce majoritatea tipurilor de vagoane de marfa si boghiuri de tip Y in halele sale, care acopera o suprafata de 150.000mp.

Drobeta Turnu Severin

Productie de vagoane de marfa, mentenanta si reabilitare

Fabrica a fost infiintata in 1882 si a reprezentat un nume traditional in industria feroviara timp de peste 126 de ani. Halele de productie ale acestei fabrici acopera aproximativ 93.000 mp . Gama de produse include majoritatea tipurilor de vagoane, care sunt fabricate in concordanta cu standardele locale si VPI.

Caracal

Productie de vagoane de marfa si boghiuri, mentenanta si reabilitare

Fabrica a fost deschisa in 1973, a fost unul din cei mai mari producatori de vagoane de marfa din lume si a exportat produse in special in Europa de Est. In perioada sa de varf, fabrica avea 5.000 de angajati care lucrau in trei schimburi si produceau 5.500 de vagoane pe an. Din 1973, fabrica a produs peste 70.000 vagoane noi, din care 50.000 au fost exportate in spatiul fostei Uniuni Sovietice, in Franta, Cehia, Slovacia sau Ungaria. Suprafata acoperita a fabricii este de de 114.000 mp.