Ideea le-a venit dupa mai multi ani ca angajati in diferite companii de consultanta de business. Si-au dat seama ca programul lor, dar si a celor cu care colaborau, nu le permitea sa ajunga foarte des la sala de sport.

„Apare lipsa de timp ori sala era prea departe de birou”, explica Andrei Cretu, director general si cofondator al Benefit Seven.

Cei doi antreprenori detin in procente egale businessul si sunt in continuare colegi, ei lucrand intr-o companie de consultanta din Big Four (Deloitte, PwC, Ernst & Young, KPMG). S-au gandit prima data la aceasta oportunitate de business in vara anului trecut, modelul cunoscandu-l din strainatate. Iar din octombrie-noiembrie anul trecut au inceput sa dezvolte afacerea, mai exact sa incheie primele contracte cu salile de sport.

Acum au parteneriate cu 40 de sali din Bucuresti, angajatii companiilor avand acces pe baza cardului (denumit 7Card) la activitati precum aerobic, piscina, yoga, tenis, zumba, fitness, arte martiale, dansuri sau pilates. De asemenea, au reduceri la activitati precum spa, karting, cosmetica, paintball sau Fundatia Calea Victoriei.

Vor sa schimbe stilul de viata sedentar din corporatii

“Scopul este de a impulsiona schimbarea stilului de viata sedentar care este inevitabil in cazul activitatii prelungite la birou”, mai spune Cretu.

Exista doua categorii de clienti: sunt companii care sunt doar intermediari, iar in acest caz angajatii obtin cardul insa angajatorul le retine o anumita suma din salariu, dar sunt si companii care includ aceste carduri in pachetului de beneficii pentru angajati. Mai exact, salariatii au acces gratuit la serviciile salilor la care isi doresc sa mearga. Ei pot alege orice sala si orice activitate, singura restrictie fiind ca nu pot merge in doua locuri in aceeasi zi.

De asemenea, cardul poate fi folosit doar de angajatii companiilor care incheie un contract cu Benefit Seven. Insa salariatii care detin un astfel de card pot invita o persoana, aceasta din urma avand si ea acces la orice fel de activitate.

Doar clienti corporate

“ 7card poate fi obtinut doar prin intermediul departamentelor de resurse umane din cadrul companiilor care ne solicita serviciile, fie pentru a fi incluse in pachetele de beneficii salariale, fie pentru a contribui cu o anumita suma la costul al abonamentului. Plata este lunara, angajatii nu sunt nevoiti sa achite costul aferent mai multor luni in avans, iar angajatorii ofera, la randul lor, flexibilitate”, a adaugat Iulian Circiumaru (foto sus), cofondator al companiei Benefit Seven.

Sansele ca cei doi antreprenori sa se adreseze si zonei de retail, adica sa ofere un astfel de card si pentru cei care lucreaza in companiile care nu au contract cu Benefit Seven sunt foarte mici.

„Daca am merge si in zona de retail, ne-am disipa. Pentru ca este o abordare fundamental diferita de zona clientilor corporate”, afirma Andrei Cretu.

Pretul unui card este in medie 100-150 de lei, dar difera in functie de companie

Pretul unui astfel de card este in medie intre 100 si 150 de lei per utilizator, insa oferta este personalizata pentru fiecare companie si, astfel, tariful variaza in functie de numarul de carduri pe care il doreste fiecare client. De asemenea, la aceste sume de 100-150 de lei se pot aplica diferite discounturi pentru companiile care aleg sa ofere cardurile gratuit angajatilor.

„Costul unui astfel de abonament este similar cu cel al unui abonament care ofera acces la o singura sala de sport”, declara Andrei Cretu (foto jos).

Citeste si:

Primul client l-au castigat in urma cu patru luni, iar de atunci au ajuns la 15 clienti multinationale si 5-6 clienti mai mici. Printre clientii foarte mari se numara Bancpost, BCR, BRD, Alpha Bank, Romtelecom, Vodafone, Deloitte, PWC, Ikea si Adobe.

Deocamdata in fiecare companie sunt cateva zeci de utilizatori de carduri, insa in cazul a doua corporatii (una din telecom si una din domeniul bancar) numarul de abonati este de peste o suta. Cei doi antreprenori si-au propus ca fiecare companie cu care semneaza sa aiba minim 30 de utilizatori de carduri.
Planurile sunt ca pana la finalul anului compania sa ajunga la 50 de clienti si cateva mii de utilizatori.

Se adreseaza clientilor mari, in special celor din telecom, IT, banci si consultanta

De altfel, fondatorii Benefit Seven s-au orientat spre companiile mari, in special cele din sectorul bancar, telecomunicatii, IT si consultanta, datorita numarului mare de angajati, dar si a faptului ca departamentele de resurse umane ale companiilor din aceste domenii sunt mai deschise catre astfel de pachete de beneficii pentru angajati.

„De asemenea, in aceste sectoare gradul de competitivitate este foarte mare, ceea ce face ca angajatorul sa se gandeasca cum sa sporesca atractictivitatea pachetului de beneficii pentru salariati. Iar astfel vrem sa contribuim indirect la retentia angajatilor”, mai spune Cretu.

Managerul Benefit Seven nu a oferit detalii despre investitia in companie si nici despre cifra de afaceri la care ar putea ajunge la finalul anului.

In prezent, Benefit Seven are cinci angajati full time, dar si colaboratori si angajati part-time care se ocupa de partea de promovare si relatia cu salile din retea. De asemenea, au externalizat catre alte companii serviciile de IT si cele comunicare si marketing.

Andrei Cretu spune ca profitul nu este prioritar si ca acesta va fi obtinut mai tarziu pentru ca cei doi antreprenori isi doresc ca deocamdata se pastreze pretul abonamentelor "la limita profitabilitatii”, pentru a atrage cat mai multi clienti.

„Vrem ca tot mai multi angajati din multinationale sa poata sa mearga la sala. Dar incercam sa tinem costurile sub control”, afirma managerul Benefit Seven.

Iar daca acum isi dezvolta afacerea fiind in acelasi timp angajat in una dintre cele mai mari companii de consultanta la nivel global, Cretu nu spune nu unui „job” de antreprenor full-time. Ba chiar unuia de antreprenoriat in consultanta.