Daca anul 2009 a fost cel mai slab pentru segmentul pe care compania elvetiana activeaza, lucrurile au inceput sa isi revina treptat si in piata, astfel ca optimismul reprezentantilor companiei arata o imbunatatire a pietei.

“Suntem optimisti si ne asteptam ca in acest an piata renovarilor sa fie pe crestere, totodata piata constructiilor rezidentiale sa isi revina, la fel si piata constructiilor industriale si comerciale. Avem premisele unei reveniri, exista perspective de crestere”, a declarat Catalin Mitroi (foto), directorul general Geberit Romania, dar care nu a precizat ce va conduce la aceasta evolutie.

Potrivit acestuia, pentru Geberit, anul 2014 va aduce rulaje similare cu anul 2008, perioada cand compania inregistra cele mai mari vanzari de la intrarea sa pe piata, din 2004.

“Am incheiat anul 2013 cu afaceri in crestere la peste sase milioane de euro, iar trendul evolutiei se va mentine si in 2014. In acest an ne asteptam sa inregistram si chiar sa depasim varful vanzarilor pe piata locala, pe care l-am stabilit in anul 2008”, a completat Mitroi.

Intrebat de valoarea pietei pe care activeaza, seful Geberit Romania a precizat ca in momentul de fata nu exista o statistica exacta a industriei pe care activeaza, dar sustine ca piata HVAC (heating, ventilation, and air conditioning / incalzire, ventilatie si aer conditionat – n. red) din Romania se ridica la circa un miliard de euro.

Din datele reprezentantului Geberit, vanzarile companiei elvetiene sunt dominate de segmentul rezidential (60%), in timp ce 40% este reprezentat de B2B (spatii comerciale, HoReCa, spatii industriale).

Citeste si:

Vanzarile Geberit la nivel local se realizeaza prin intermediul a sapte importatori, iar componenta vanzarilor este determinanta in cazul comertului tip DIY (60%), in timp ce 40% este reprezentata de vanzarile prin intermediul showroom-urilor.

O fabrica in Romania?

Intrebat de wall-street.ro de posibilitatea de a deschide o fabrica in Romania, Karl Spachmann (foto stanga), director de vanzari pentru Europa in cadrul Geberit Group,a precizat ca momentan nu exista discutii pentru dezvoltarea in Romania a unei facilitati de productie.

“Ne propunem sa ne dezvoltam organic pe pietele pe care activam. Nu am luat in calcul o investitie in aceasta directie pentru Romania. Pe plan local se efectueaza importuri de la fabricile din regiune, cea mai apropiata fiind cea din Slovenia, de langa Ljubliana. In momentul de fata avem oi logistica bine optimizata si nu vedem constructia unei fabrici ca pe o prioritate”, a spus Karl Sprachmann jurnalistului wall-street.ro.

Filiala locala a grupului Geberit s-a infiintat in anul 2004, avand un singur birou si sapte angajati, iar in 2014, la zece ani de prezenta in Romania numara trei birouri (Bucuresti, Cluj, Iasi), 11 angajati si are contracte cu sapte importatori.

Produsele companiei Geberit sunt utilizate atat in cadrul proiectelor publice, precum sediul Guvernului, Teatrul National Bucuresti, Aeroportul International Henri Coanda sau stadioanele National Arena si Ion Maina, cat si in cadrul proiectelor private de mari dimensiuni, de la centre comerciale, cladiri de birouri si hoteluri, la hale industriale.

Printre proiectele imobiliare private in care se regasesc produse Geberit se numara hotelurile Athenee Palace Hilton, Grand Hotel du Boulevard, HW Marriott Grand Hotel, ansamblul multifunctional Palas Iasi, centrele comerciale Iulius Mall si Cluj Napoca si Timisoara, AFI Palace Cotroceni si Ploiesti, Polus Center, Promenada Mall, Cocor sau cladirile de birou precum Sky Tower, Floreasca Office, Green Court Bucharest, Petom City, precum si spatiile de birouri si halele industriale Continental din Timisoara sau Bosch din Blaj.

Principalii concurenti ai Geberit pe plan local sunt Grohe, Viega, Valsir sau Liv.