Amway este in prezent al treilea cel mai mare jucator din industria vanzarilor directe din Romania, dupa Avon si Oriflame, avand o pondere de aproape 20%, potrivit datelor Euromonitor.

“In ciuda unei cresteri minore a PIB-ului, consumul intern este inca unul scazut. Am avut un prim trimestru promitator si o estimare pozitiva pentru pietele cumulate din Romania si Bulgaria care cuprinde in 2014 o rotunjire a vanzarilor cu o cifra”, a declarat pentru wall-street.ro Ioana Enache.

Avansul afacerilor va fi sustinut in continuare de gama de nutritie, dar si de produsele de ingrijire a pielii, unde gamele Artistry si Satinique genereaza un procent important din vanzari. Gama de ingrijire a parului Satinique plaseaza Romania pe locul sapte in Europa ca vanzari, in timp ce Artistry se situeaza in primele cinci cele mai vandute marci premium de ingrijire a tenului la nivel mondial.

In prezent, valoarea medie a unui bon de cumparaturi este de aproximativ 390 de lei. Puterea de cumparare a populatiei ramane una dintre cele mai mari provocari intrucat aceasta continua sa se mentina la un nivel foarte scazut, sustine directorul general al Amway.

Amway are in Romania o retea de aproximativ 40.000 de reprezentanti, in timp ce in Bulgaria compania vrea sa creasca de la 6.000 de reprezentanti la 20.000 pana la finalul acestui an. Bugetul de training alocat pentru acesti reprezentanti se ridica in 2014 la 160.000 de dolari pentru cele doua tari. In ultimii trei ani compania a investit aproape 370.000 de dolari prin Amway Academy.

Citeste si:

Taxa de intrare in reteaua de distribuitori Amway este 105 lei pentru cei care doresc sa se inregistreze online. In prezent, 80% din business-ul Amway in Romania este sustinut de comenzile pe Internet. Veniturile suplimentare obtinute lunar pornesc de la 30-50 de euro si pot ajunge pana la cateva “sute sau mii de euro”, explica sefa Amway Romania.

Pentru intrarea pe piata din Bulgaria Amway a investit circa 100.000 de dolari in consultanta fiscala si juridica, inregistrarea produselor si deschiderea oficiala. “Deja vedem nu numai o dinamica buna si un interest manifestat catre produsele noastre, dar si oameni motivati si interesati de perspectiva accesului la un venit suplimentar”, mai spune Ioana Enache.

Amway Romania, parte a companiei americane Amway, si-a inceput activitatea in 1997 si are un portofoliu de peste 450 de produse. In Europa Romania se afla in top 10 piete, pe primele pozitii fiind Turcia si Ucraina. Doar in Ucraina sunt 250.000 de reprezentanti Amway, conform datelor companiei. Ponderea cea mai mare in total business Amway in Romania o are divizia de cosmetice si ingrijire personala (41%), urmata de produsele pentru ingrijirea locuintei (33%) si nutritie (26%).

3 din 10 romani se vad deschizandu-si propria afacere

Aproximativ 3 din 10 romani se vad deschizandu-si propria afacere, in timp ce jumatate dintre tinerii sub 29 de ani raspund afirmativ antreprenoriatului, se arata intr-un studiu GfK. Comparativ cu restul Europei, tinerii din Romania sunt cei mai deschisi catre antreprenoriat. Astfel, 50% dintre tineri considera ca antreprenoriatul va fi mai important in viitor, comparativ cu doar 39% dintre tinerii europeni.

Vointa exista. Ce ii impiedica pe romani sa isi deschida o afacere

Vointa exista. Ce ii impiedica pe romani sa isi deschida o afacere

55% dintre respondenti aleg sa isi deschida o afacere din perspectiva unor venituri suplimentare, 30% iau in calcul independenta fata de angajator, in timp ce 23% cauta auto-implinire. Lipsa capitalului de inceput este insa un motiv mentionat de 67% dintre respondenti (mai ales de catre tineri), situatia economica incerta este principalul motiv pentru 32% dintre romani (mai ales in randul persoanelor cu studii superioare) si teama de esec – 26%.