Amway are in Romania 40.000 de reprezentanti, numar constant in ultimii ani, insa interesul pentru a dezvolta o afacere in domeniul vanzarilor directe este in crestere, in special in randul tinerilor, afirma Ioana Enache.

Cei mai interesati de o astfel de afacere sunt cei din Bucuresti, Cluj, Bacau, Braila, Galati.

“Focusul nostru este acum pe orase precum Brasov sau Constanta, zone cu un spirit antreprenorial dezvoltat, unde insa veniturile populatiei sunt destul de scazute”, afirma Ioana Enache.

Potrivit acesteia, taxa de intrare in reteaua de distribuitori Amway este 105 lei pentru cei care doresc sa se inregistreze online. In prezent, 80% din business-ul Amway in Romania este sustinut de comenzile pe Internet.

Veniturile suplimentare obtinute lunar pornesc de la 30-50 de euro si pot ajunge pana la cateva “sute sau mii de euro”, explica sefa Amway Romania.

In Europa Romania se afla in top 10 piete, pe primele pozitii fiind Turcia si Ucraina. Doar in Ucraina sunt 250.000 de reprezentanti Amway, conform datelor companiei.

In prezent facture medie este de aproximativ 400 de lei. Ponderea cea mai mare in total business Amway in Romania o are divizia de cosmetice si ingrijire personala (41%), urmata de produsele pentru ingrijirea locuintei (33%) si nutritie (26%).

Pentru acest an, Ioana Enache estimeaza un avans de pana in 5% a cifrei de afaceri. Anul trecut Amway Romania a raportat afaceri de 78 mil. lei (17,5 mil. euro).

Citeste si:

Incepand cu anul viitor biroul din Romania al companiei va gestiona si activitatea Amway in Bulgaria, piata nou intrata in portofoliu.

Amway Romania, parte a companiei americane Amway, si-a inceput activitatea in 1997 si are un portofoliu de peste 450 de produse.

Cei mai importanti jucatori pe segmentul vanzarilor directe sunt Avon Romania, Cosmetics Oriflame si Zepter.

3 din 10 romani se vad deschizandu-si propria afacere

Aproximativ 3 din 10 romani se vad deschizandu-si propria afacere, in timp ce jumatate dintre tinerii sub 29 de ani raspund afirmativ antreprenoriatului, se arata intr-un studiu GfK.

Vointa exista. Ce ii impiedica pe romani sa isi deschida o afacere

Vointa exista. Ce ii impiedica pe romani sa isi deschida o afacere

Comparativ cu restul Europei, tinerii din Romania sunt cei mai deschisi catre antreprenoriat. Astfel, 50% dintre tineri considera ca antreprenoriatul va fi mai important in viitor, comparativ cu doar 39% dintre tinerii europeni.

55% dintre respondenti aleg sa isi deschida o afacere din perspectiva unor venituri suplimentare, 30% iau in calcul independenta fata de angajator, in timp ce 23% cauta auto-implinire.

Lipsa capitalului de inceput este un motiv mentionat de 67% dintre respondenti (mai ales de catre tineri), situatia economica incerta este principalul motiv pentru 32% dintre romani (mai ales in randul persoanelor cu studii superioare) si teama de esec – 26%.