“Piata traverseaza o perioada marcata de schimbari, comertul modern (DIY) devenind o prioritate nu doar pentru noi ci pentru multi jucatori din industrie. Se observa o migratie clara intre comertul traditional si magazinele de bricolaj, lucru care va schimba polii de distributie in urmatorii ani”, a declarat in cadrul unei intalniri cu presa Florin Stoleriu, directorul diviziei Arhitectural a Policolor.

Potrivit acestuia, piata de lacuri si vopsele, estimata de companie la o valoare de 135 – 140 de milioane de euro, este in momentul de fata dominata de catre vanzarile prin intermediul comertului traditional, cu o pondere de aproximativ 45%, in timp ce vanzarile catre DIY reprezinta undeva la circa 20-25%, restul fiind acoperite de catre vanzarile directe catre firmele de constructii.

“Ne asteptam ca in cel mult cinci ani ponderea vanzarilor de vopsele prin intermediul DIY sa creasca si sa atinga o pondere totala de 40%, in detrimentul vanzarilor catre comertul traditional, care va inregistra un regres. Constanta va ramane solutia vanzarilor B2B si a magazinelor proprii”, a mai aratat Florin Stoleriu. Intrebat daca actualul climat din piata de bricolaj, marcata de achizitii si fuziuni va impacta in vreun anumit fel vanzarile companiilor, seful diviziei Arhitectural din cadrul Policolor a mentionat ca acest pas a fost firesc pe o piata cu un potential urias de dezvoltare. “Asteptam astfel de achizitii, erau normale. Este o piata foarte mare cu un potential ridicat de dezvoltare in continuare. Fuziunile si achizitiile din domeniu nu fac decat sa intareasca concurenta, ceea ce asigura intr-un final o evolutie”, a precizat reprezentantul Policolor.

Vopseaua Spor, "locomotiva vanzarilor Policolor”

Brandul Spor al producatorului de lacuri si vospele Policolor a implinit in acest an 15 ani de la aparitia pe piata. Potrivit reprezentantilor Policolor, vopseaua Spor a fost folosita in tot acest interval pentru a acoperi 3,2 milioane de camere, 4,5 milioane de usi vopsite cu email sau jumatate de milion de seturi de mobilir de gradina.

Citeste si:

Vopseaua Spor de la Policolor este produsa in facilitatea de productie pe care grupul Policolor – Orgachim il detine in Bulgaria, la Ruse. Potrivit datelor companiei, vopseaua Spor “este locomotiva vanzarilor grupului pe piata din Romania”, 35% din totalul rulajului Policolor (cca. 10-12 mil. euro) fiind reprezentat de vanzarile de vopsea lavabila.

Potrivit datelor raportate la Ministerul de Finante, afacerile Policolor SA s-au ridicat anul trecut la 25 de milioane de euro, in scadere de 24% fata de aceeasi perioada a anului trecut, insa compania deruleaza vanzari si prin intermediul companiei Deko Professional Services SRL, companie care gestioneaza vanzarile exclusiv catre segmentul B2B, care anul trecut a inregistrat vanzari nete de 4,4 milioane de euro.

Policolor este unul dintre cei mai mari producatori de lacuri si vopsele din Romania, pe o piata pe care mai concureza cu Kober, Deutek, Azur, Fabryo sau Daw Benta.