Desi a absolvit Facultatea de Politologie si un master in management cultural, doua domenii care nu au o legatura directa cu antreprenoriatul, Andra Sandru (27 de ani) a debutat cu un business propriu in retailul de imbracaminte. Insa, odata cu vizita facuta in Danemarca a intalnit o nisa interesanta: fast-food-urile sanatoase. “Acel loc cu produse proaspete, cu care te identifici, de unde poti sa iti iei o cafea buna, cat si o gustare to-go, fara sa faci rabat la calitatea produselor. Voiam, de fapt, un loc in care sa gasesc tot ce eu personal mi-as dori de la un bistro/cafenea/juice bar/cofetarie, toate sub acelasi acoperis”, povesteste antreprenoarea pentru wall-street.ro.

Astfel, in 2011 a pus bazele Bagel Brunch, care si-a deschis portile un an mai tarziu, in primavara, la Timisoara. Investitia initiala a fost de 50.000 de euro, realizata pe baza unor credite bancare, in care, “din pacate s-a regasit si lipsa de experienta in domeniu, dar si studii de piata si deplasari in cautarea produselor perfecte”, puncteaza Andra Sandru.

Ulterior, cladirea care gazduia Bagel Brunch in Timisoara a intrat in reparatii capital, fiind monument istoric, fapt care a dus la inchiderea locatiei. Un an mai tarziu, int-o alta formula administrativa, antreprenoarea a hotarat relocarea si usoara schimbare a conceptului. Prin urmare, in primavara acestui an, a redeschis Bagel Brunch in zona Floreasca din Bucuresti.

“Locul, si atunci, cat si acum, este unul mic. Cu un ambient personal. Nu este menit pentru o linie de productie, si este in sistemul servire la tejghea, pentru ca toti clientii sa isi aleaga personal combinatia dorita. Atunci personalul era format din 3 oameni, iar acum, cand cautam o usoara dezvoltare si incepem sa avem ore suprasolicitate, am ajuns la 5 angajati”, explica Andra Sandru.

Cele mai mari investitii au mers spre amenajare, aparatura, chirie si contracte lunare. “Spre deosebire de prima data, acum avem un business plan destul de coerent si detaliat. Am luat in considerare costurile fixe, care trebuie sustinute fara alte imprumuturi personale. Am trecut peste perioada de vara, care se anunta una neproductiva pentru o afacere la inceput, si conform planului, am inceput o panta ascendenta odata cu venirea toamnei. Inainte sa vorbim de profit, vorbim de autosustenabilitate, breakeven si apoi profit”, adauga Andra Sandru.

Citeste si:

Potrivit acesteia, Bagel Brunch se pregateste sa intre pe profit in primavara anului viitor.

“Dupa cautari asidue, putem spune ca avem un portofoliu de furnizori buni. Care ne ofera tot de ceea ce avem nevoie, la cele mai inalte standarde. Pe de alta parte, in ceea ce priveste bagels, nu am vrut sa facem rabat la calitatea acestora, si ne-am confruntat cu problema producerii lor local. Am testat nenumarate mostre de la brutarii si fabrici de panificatie, dar fiind vorba de pionierat, nu e un produs care sa aiba traditie in Romania. El se face printr-un proces special, motiv pentru care am ales sa ii importam de la unul din cei mai mari producatori si exportatori din Europa. Pe viitor vom lua in considerare productia in regim propriu”, mai spune Sandru.

Meniul este impartit in categorii: coffee shop, juice bar, bagels, salate, prajituri. “In sectiunea “bagels” avem iubitul “eggs&bacon”, clasicul “somon&cream cheese”, dar clientii pot opta pentru prosciutto, curcan, humus, chorizo si multe alte combinatii pe care le pot personaliza. De curand am introdus “meniul zilei” pentru a ne fideliza clientii si a le oferi un pranz complet, cu 3 feluri”, adauga antreprenoarea.

Daca inainte clientii preferau livrarea comenzii, in prezent acestia opteaza sa isi petreaca aici orele de pauza. “Vorbim de un om care are treaba in zona Floreasca (nu diferita cu mult de altele, dar cu problema locurilor de parcare), un om activ, de multe ori de alta nationalitate, de noi prieteni care au venit pe baza pozelor din spatiul virtual, de oameni care au venit pe baza recomandarilor. Avem grija sa ne fidelizam consumatorii si vrem sa credem ca incepem sa creem o comunitate fidela, din partea careia asteptam feedback constant. Un fel de loc al anilor 90’ pe care il vedeam in seriale ca locul in care oamenii merg constant fara a cantari alte optiuni”, spune Andra Sandru.

Printre planurile de dezvoltare ale afacerii pe termen scurt se numara dezvoltarea temei evenimentelor din fiecare joi after-work, in care oamenii pot veni pentru un pahar de vin si o gustare, dar si zona evenimentelor de catering si contracte cu firme. In plus, anul viitor va insemna si deschiderea unei noi locatii proprii, dar si puncte de lucru in francize.