"Acest pas va contribui semnificativ la imbunatatirea pozitie grupului Mol pe piata din Cehia si sprijina intentia noastra de a deveni lider regional in vanzarea de combustibili", se arata intr-un comunicat al companiei. In prezent, grupul din Ungaria opereaza 192 de benzinarii in Cehia, sub marcile Slovanft, Pap Oil si Lukoil, insa compania vrea sa le regrupeze anul viitor sub doar doua branduri puternice, conform Mediafax.

"Vrem sa introducem marca MOL, sub care serviciile noastre sunt cunoscute in Ungaria, Romania, Serbia, Slovenia si Austria, pastrand in acelasi timp marca Pap Oil", a declarat Lars Höglund, vicepresedinte al diviziei de vanzari MOL.

MOL, planuri de extindere

Potrivit MOL, achizitia celor 44 de benzinarii din Cehia ale Lukoil corespunde strategiei de dezvoltare a MOL in Europa Centrala si de Est, sporind prezenta grupului pe piata comertului cu carburanti, in raza de aprovizionare de la rafinariile proprii.

La inceputul lunii august, grupul rus Lukoil a decis sa vanda cele 138 de benzinarii detinute in Cehia, Slovacia si Ungaria, pentru optimizarea operatiunilor in sectorul comertului cu produse petroliere. In luna mai, grupul ungar de petrol si gaze MOL a cumparat de la compania petroliera italiana Eni 208 benzinarii din Romania, Cehia si Slovacia, ajungand prin aceasta tranzactie sa detina aproximativ 2.000 de statii de distributie a carburantilor in 11 tari.