In trimestrul al doilea, profitul companiei s-a situat la 546 milioane lei, fata de 318 milioane lei in perioada similara din 2005.

De asemenea, societatea a obtinut un profit operational inainte de deducerea dobanzilor si a taxelor (EBIT) de 1,764 miliarde lei (498 milioane euro) ca rezultat al mentinerii pretului titeiului la un nivel ridicat, unui mediu mai putin favorabil in rafinare si marketing si unei cresteri a cantitatii de produse vandute.

“Rezultatele financiare bune se datoreaza in mare masura unui mediu de afaceri favorabil, insa la acestea contribuie si o serie de masuri menite sa sporeasca eficienta companiei. Activitatea de explorare si productie a beneficiat de preturi ridicate la titei, care insa au constituit o provocare pentru segmentele de rafinare si marketing, exercitand presiune asupra marjelor.

Impactul negativ marjelor reduse a fost insa partial contrabalansat de imbunatatirea capacitatii de utilizare a rafinariilor si de crestere a vanzarilor la produse petroliere. Au fost initiate proiecte de modernizare in toate segmentele de business ale companiei, care vor contribui la consolidarea pozitiei acesteia, astfel incat Petrom sa evolueze adecvat noilor cerinte impuse de apropiata aderare la Uniunea Europeana”, a declarat Mariana Gheorghe, director general executiv al Petrom.

Cifra de afaceri a companiei a depasit nivelul de 6,312 miliarde lei in primele sase luni si 3,186 miliarde lei in trimestrul al doilea. In perioada ianuarie-iunie, Petrom a realizat investitii in valoare de 759 milioane euro (in crestere cu 71% fata de perioada similara din 2005), iar in intervalul aprilie-iunie de 316 milioane lei (plus 17%).

Circa 56% din investitii au fost realizate in sectorul de rafinare si marketing, iar 33% s-au regasit in exploarare si productie. Restul de 11% reprezinta investitii in proiecte corporative (IT, Petrom City, precum si sediile Explorare si Productie si Rafinare si Marketing.

Investitiile in R&M au fost directionate catre eforturile intensive de modernizare, cat si achizitiilor (Rafiserv Arpechim, Rafiserv Petrobrazi si OMV Bulgaria). Investitiile nete in E&P au avut ca obiectiv activitatile de foraj si modernizare.

Productia de titei a scazut cu 5,8% in primul semestru

Productia totala de titei a companiei Petrom in primele sase luni ale anului 2006 a fost de 37 milioane barili, in scadere cu 5,8% comparativ cu perioada similara a anului trecut, informeaza un comunicat al companiei remis Bursei de Valori Bucuresti (BVB).

Citeste si:

Declinul natural si reducerea activitatilor de foraj din 2004 pana la inceputul lui 2006, impreuna cu rezultatele sub asteptari ale sondelor noi, restrictiile pietei si impactul conditiilor meteo reprezinta principalele motive ale declinului productiei in comparatie cu volumul din prima jumatate a anului 2005. Acest declin este insa in concordanta cu obiectivul strategic de stabilizare a productiei la 210.000 barili pe zi, dupa 2010, informeaza Rompres.

Vanzarile de titei ale Grupului au scazut, fata de primul semestru din 2005, cu 6,1%, la 2,49 milioane tone, ca urmare a productiei de titei mai reduse. Vanzarile de titei in Kazahstan au mentinut o tendinta crescatoare ca rezultat al unui nivel de productie mai ridicat, atingand 78 mii tone.

Pretul intern realizat la titei a fost de 56,03 dolari/baril, cu 30,9% mai mare decat nivelul inregistrat in perioada ianuarie-iunie 2005, ca rezultat al tendintei de crestere continua a preturilor internationale. Consumul de energie mai ridicat decat media, in cele doua rafinarii ale Petrom, determina un pret de transfer mai mic de trei dolari/baril, in comparatie cu perioada anterioara.

Evolutia crescatoare a EBIT (profitul inaintea deducerii dobanzilor si taxelor) si EBITDA (profitul inaintea taxarii, deducerii dobanzilor, deprecierii si amortizarii) reflecta in principal nivelul semnificativ mai ridicat al pretului titeiului in prima jumatate a anului 2006 in comparatie cu aceeasi perioada din 2005.

Vanzarile de produse chimice au scazut considerabil

Vanzarile totale de produse chimice ale Grupului Petrom s-au ridicat la 296 mii tone in prima jumatate a anului 2006, cu 7,8% mai putin decat in perioada 1 ianuarie - 30 iunie 2005, avand in vedere ca vanzarile pentru toate produsele ”exceptand ureea “ au scazut, informeaza compania.

Livrarile de azotat de amoniu pe piata interna au fost influentate negativ de catre conditiile meteo nefavorabile " inundatii si temperaturi scazute. Lipsa subventiilor de stat pentru companii si fermieri privati in ceea ce priveste ingrasamintele a reprezentat de asemenea o cauza a vanzarilor scazute. Vanzarile interne de uree in comparatie cu semestrul 1 al anului 2005 au crescut cu 137% in timp ce vanzarile interne de metanol au crescut cu 7,53%. Cota de piata la ingrasaminte s-a mentinut la acelasi nivel.

Volumele vandute la export an semestrul intai din 2006 au reprezentat 57% din totalul vanzarilor. Volumele exportate de azotat de amoniu au crescut cu 13%, in timp ce exporturile de uree au scazut cu trei%, ca rezultat al concentrarii pe piata interna. In primele sase luni ale anului 2006, investitiile in Doljchim s-au triplat, in comparatie cu perioada ianuarie-iunie 2005, ridicandu-se la 1,3 milioane lei si au fost in principal directionate catre modernizarea infrastructurii si a logisticii coroborata cu proiectele de mediu.