“Avem in plan cel putin doua magazine Praktiker in Bucuresti, iar in momentul de fata discutiile pentru achizitia terenurilor se afla intr-un stadiu destul de avansat. Odata achizitionat terenul vom demara lucrarile si speram ca intregul proces de constructie sa nu dureze mai mult de sase luni, astfel ca in primavara sa putem inaugura cel putin un nou spatiu in Capitala”, a declarat Omer Susli.

Antreprenorul turc, care detine Praktiker, a reusit sa readuca retailerul de bricolaj pe profit si pe crestere in primul an de la preluarea grupului german.

Intentia deschiderii de noi magazine in Bucuresti vine si in contextul in care anul trecut Omer Susli anunta, ca parte a planului de dezvoltare a companiei grav afectate de criza, un proces de expansiune care viza adaugarea in portofoliu a unui numar de cel putin 15 noi spatii comerciale la nivelul intregii tari.

In acest fel, anul 2014 a marcat deschiderea primului magazin Praktiker din tara, la Targu Jiu, un spatiu comercial de circa 4.000 mp pentru care omul de afaceri a scos din buzunare aproximativ 1,5 milioane de euro.

Praktiker investeste 1,5 mil. euro in magazinul din Tg. Jiu

Praktiker investeste 1,5 mil. euro in magazinul din Tg. Jiu

Piata de bricolaj din Capitala este cea mai disputata pe segmentul retailerilor de profil. Liderul pietei locale, Dedeman, a apasat puternic pedala investitiilor in ultimul an ajungand la nu mai putin de 4 unitati comerciale in Bucuresti, urmat de Praktiker (3), Arabesque (3), Hornbach (2 + unul in Balotesti), Leroy Merlin (2 + unul in Bragadiru) si magazinul Mr. Bricolage din cartierul Vitan, fiind nu mai putin de 17 magazine in Bucuresti.

Atat Dedeman, cat si Hornbach, doi dintre cei mai importanti retaileri specializati pe segmentul de bricolaj, au in plan sa deschida noi locatii in Capitala – Dedeman achizitionand deja un spatiu in zona Pantelimon, precum si terenul pentru un magazin in zona de Nord a Capitalei (langa IKEA), in timp ce Hornbach urmareste cu interes estul Bucurestiului.

Susli: In 2-3 ani vor disparea inca doi retaileri de bricolaj din Romania

Piata locala de bricolaj traverseaza poate cea mai animata perioada din istoria sa scurta de 13 ani, criza declansata la finalul anului 2008 fiind unul dintre factorii care au dus la o reasezare a jucatorilor din industrie si o reorganizare a business-urilor la nivel local.

Chiar daca, cel putin la nivel statistic, 2014 a fost cel mai agitat an de pana acum al pietei DIY, nici urmatoarea perioada nu se anunta una linistita, fiind loc pentru noi schimbari, achizitii sau exituri in industria de profil.

Citeste si:

“In urmatorii 2-3 ani, cel putin doi jucatori vor mai iesi din piata, fie printr-un exit, fie prin preluari. Toata lumea vrea sa castige bani in piata. Ideea este daca pierzi bani continuu ce motive ai avea sa ramai? Cine merge in pierdere 2-3 ani consecutiv o va lua pe urmele OBI, companie care a facut o miscare foarte inteligenta, si anume iesirea de pe piata. Cand pierzi bani, de ce sa pierzi si mai mult? Noi tot spunem ca in Romania sunt 22 de milioane de locuitori, realitatea este ca suntem maximum 16-17 milioane. Restul sunt in Europa, astfel ca potentialul scade destul de mult”, a aratat seful Praktiker, Omer Susli (foto), intr-un interviu acordat wall-street.ro in vara acestui an.

Piata locala de bricolaj a fost lovita de o avalansa de schimbari inca din 2013, o data cu preluarea operatiunilor Bricostore de catre britanicii de la Kingfisher, companie care a modernizat in ultimii doi ani fostele 15 locatii ale retailerului francez in magazine Brico Depot.

De departe, insa, cel mai agitat an din istoria bricolajului a fost 2014, interval marcat de exituri, repozitionari si preluari. Anul 2014 a debutat cu preluarea operatiunilor Praktiker chiar de catre omul de afaceri turc Omer Susli, asta dupa ce grupul german cu acelasi nume a decis vanzarea business-urilor de pe pietele regionale.

Ulterior, in luna mai a anului trecut, wall-street.ro scria despre exitul de pe plan local al grupului german OBI, companie care a raportat in cei cinci ani de prezenta pe plan local pierderi de zeci de milioane de euro, informatie care a devenit oficiala spre vara lui 2014, cand retailerul a demarat un amplu proces de lichidare de stoc al marfii existente, actiune care a tinut primele pagini ale publicatiilor de profil. La finele lunii august ale anului trecut toate cele sapte magazine OBI din Romania au fost inchise, iar cea mai mare parte dintre spatii a fost ocupata de catre retailerul grec de jucarii Jumbo.

Tot in vara anului trecut, retailerul francez Leroy Merlin a achizitionat operatiunile locale ale Baumax, aflat in mari probleme financiare, care au condus ca intreaga activitate a retailerului austriac din estul Europei sa fie scoasa la vanzare.

Cea mai recenta informatie din piata de bricolaj ii vizeaza pe sibienii de la Ambient, companie care de curand si-a anuntat cererea de intrare in insolventa din cauza problemelor cu care s-a cofruntat in ultimii ani. In anul 2013, Ambient Sibiu inregistra afaceri de circa 140 de milioane de euro si ocupa pozitia a treia in topul celor mia mari retaileri de bricolaj din Romania, dupa Dedeman si Arabesque.

Retailerul de bricolaj Ambient si-a cerut insolventa

Retailerul de bricolaj Ambient si-a cerut insolventa