“Cand am deschis primul magazin in Romania, piata era foarte competitiva, iar Romania era o piata de volume. Scopul nostru a fost de a ne dezvolta pe piata, iar achizitia BauMax a facut parte din aceasta strategie. Cumpararea celor 15 magazine Baumax a insemnat pentru noi o prezenta importanta in toate marile orase din Romania. Pentru noi, primul magazin deschis ramane unul fanion, al carui vanzari vor depasi 35 de milioane de euro in acest an, ceea ce reprezinta cam o cincime din totalul rulajului realizat pe plan local”, a declarat Frederic Lamy, directorul general Leroy Merlin in Romania.

Conform calculelor wall-street.ro, afacerile Leroy Merlin in acest an ar urma sa se ridice la 175-180 de milioane de euro, ceea ce ar urma sa plaseze retailerul de DIY pe locul trei in ierarhiva retalilerilor de profil, fiind situat in urma lanturilor locale Dedeman si Arabesque.

Leroy Merlin vrea inca 20-25 de noi magazine in Romania

Desi inca se concentreaza pe rebrandingul magazinelor achizitionate, iar Leroy Merlin va finaliza abia la sfarsitul anului viitor procesul de rebranding al magazinelor achizitionate, pe lista retailerului fiind inca peste 10 locatii care ar urma sa devina spatii comerciale Leroy Merlin, francezii au planuri mari pe piata si spun ca ar putea dezvolta in Romania pana la 25 de noi magazine, numarul acestora urmand sa se apropie si chiar sa depaseasca pragul de 40 de unitati.

“Vrem sa mai deschidem inca 20-25 de magazine si credem ca inca este spatiu de dezvoltare la nivel local, cu atat mai mult cu cat inca sunt orase mari in care suntem prezenti cu o singura unitate, asa cum este cazul Timisoara sau Sibiu. In Bucuresti vedem potential de a ne dubla numarul de magazine pe care il detinem. Analizam optiunile pe care le avem si suntem inclusiv in cautarea de noi terenuri”, a declarat Frederic Lamy.

Intrebat de posibilitatea ca expansiunea lantului de bricolaj sa aiba loc tot prin preluarea unui concurent, asa cum a fost oportunitatea cu BauMax, seful Leroy Merlin nu exclude posibilitatea ca aceasta dezvoltare la nivel local sa se realizeze inclusiv prin achizitie. “Noi nu suntem pe termen scurt aici si ne dorim sa fim un actor important in piata. Ne asteptam ca piata sa se consolideze in urmatorii ani si credem ca vor mai pleca si alti jucatori din piata. (…) Bucurestiul arata tot mai mult cu Varsovia. In capitala Poloniei Leroy Merlin numara 10 magazine. Cu optimism ne putem astepta la dublarea numarului de magazine din Capitala, fie prin noi deschideri, fie prin preluari. Totul depinde de oportunitatea de moment. (…) Cred in aceasta piata, iar asta deoarece romanii iubesc sa renoveze si sa construiasca, asta chiar daca uneori o fac mai greu”, a mai precizat seful Leroy Merlin.

Intrebat de posibilitatea deschiderii unui magazin online la nivel local, Frederic Lamy a sugerat faptul ca analizeaza posibilitatea dezvoltarii unui canal omnichannel.
“Romanii sunt foarte interesati de IT si tehnologie, iar Romania este una din tarile cu cel mai ridicat interes in aceasta directie. Comertul online este inca mic in Romania, mai ales ca intampina probleme din punct de vedere logistic, insa nu stiu daca vom face curand trecerea spre acest mod de vanzare”, a mai aratat Frederic Lamy.

Expansiune fara director de dezvoltare: managerul care a adus Leroy Merlin in Romania a plecat din companie dupa 7 ani

Cristian Petrescu, managerul care a adus in Romania retailerul francez de bricolaj Leroy Merlin si care a ajutat la expansiunea acestuia pe piata locala, dar si care a asistat la achizitia BauMax tot de catre grupul francez, a plecat din companie dupa aproape sapte ani, timp in care a gestionat expansiunea lantului de magazine, care astazi numara 18 unitati.

Decizia managerului roman, cu o vasta experienta in zona de bricolaj si distributie de materiale pentru constructii, surprinde, asta in ciuda faptului ca Leroy Merlin se afla in plin proces de modernizare a magazinelor BauMax , dar si expansiune la nivel local.
“A fost o decizie de comun acord, iar in prezent ma voi axa pe proiecte personale, care vor viza mai mult activitatea de consultanta in zona de business. Intentionez sa dezvolt un astfel de proiect pentru ca vreau sa ma intorc la freelancing. (…) Piata, din pacate, este la pamant si nu se misca. Azi e alba, maine neagra, iar eu am vrut sa am flexibilitate. (…) Activitatea Leroy Merlin se va concentra in perioada urmatoare pe inaugurarile magazinelor preluate de la BauMax”, a declarat Cristian Petrescu pentru wall-street.ro.

Potrivit acestuia, exista apetit de consum in bricolaj, dar sunt anumite piedici care blocheaza piata. "Romanul este bricolor, doar ca este lipsa acuta de educatie financiara si o lipsa de viziune urbanistica. Piata arata prost din punct de vedere economic, in asa fel incat un tanar are sanse foarte mici in Romania. Potentialul este foarte mic", a mai precizat Petrescu.

Leroy Merlin inchide al doilea magazin al retelei, in Pitesti, si analizeaza relocarea a inca doua spatii comerciale, dupa preluarea Baumax de anul trecut

Leroy Merlin, unul dintre cei mai mari retaileri europeni specializati in bricolaj, companie care a deschis primul magazin in Romania in anul 2011, in Capitala si care in toamna anului trecut anunta preluarea lantului de magazine Baumax la nivel local, a sistat activitatea magazinului din Pitesti pe care il detine, din cauza traficului redus si a vanzarilor foarte mici in raport cu restul magazinelor din tara.

Citeste si:

“O data cu preluarea magazinelor BauMax am inceput un amplu proces de modernizare a spatiilor achizitionate, proces care s-a derulat pe parcursul ultimului an, dar care va continua si in 2016. Din pacate sunt doua locatii care nu au performat si pe care am decis sa le inchidem. Una dintre acestea este cea din Chitila, pe locul caruia a activat magazinul BauMax si care se afla in imediata vecinatate a primului magazin Leroy Merlin deschis in Romania. In cursul saptamanii trecute am decis oprirea activitatii din Pitesti. Credem in aceast magazin, dar din pacate locatia nu faciliteaza acest spatiu comercial”, a declarat Frederic Lamy, directorul general Leroy Merlin in Romania, in cadrul unei intalniri cu presa.

Intrebat de situatia fostului magazin Baumax din Chitila, situat in imediata apropiere a primului spatiu comercial Leroy Merlin din Romania, managerul lantului francez de bricolaj aprecizat ca exista cateva optiuni pentru spatiul respectiv. “Luam in calcul atat posibilitatea de vanzare a magazinului, dar analizam si posibilitate de inchiriere a spatiului. Inca nu ne-am gandit ce urmeaza sa facem cu acest magazin si nici nu stim care ar putea fi cea mai buna solutie. (…) In retail, cu atat mai mult in domeniul traditional in care activam noi, cuvintele cheie sunt <<Locatie, locatie, locatie!>>. Pentru un business ca al nostru locatia este cea mai importanta”, a punctat Frederic Lamy.

Seful operatiunilor Leroy Merlin din Romania a mai punctat faptul ca nu exclude posibilitatea ca in anul care vine sa mai renunte la cateva locatii care nu au reusit sa performeze. “Avem inca 1-2 locatii pe care le-am marcat cu semnul intrebarii. Suntem atenti la activitatea magazinelor pe care le detinem”, a mai punctat Lamy.

Leroy Merlin, unul dintre cei mai importanti retaileri de bricolaj la nivel mondial, va deschide pe 6 noiembrie, in orasul Cluj-Napoca, cel de-al saptelea magazin din reteaua proprie si al doilea din Transilvania.

Leroy Merlin, unul dintre cei mai mari retaileri europeni specializati in bricolaj si totodata unul dintre cei mai activi jucatori de profil din Romania, a finalizat in aceasta vara un prim val de inaugurari de magazine Do it Yourself pe piata din Romania, asta dupa ce in toamna anului trecut compania prelua operatiunile locale ale austriecilor de la Baumax, grup care care a decis sa isi vanda activele de pe mai multe piete din regiune.

Cu sase magazine deja modernizate, Leroy Merlin mai are in lucru inca 12 proiecte pe care trebuie sa le transforme dupa modelul propriilor spatii comerciale.

Piata locala de bricolaj traverseaza poate una dintre cele mai animate perioade, fiind marcata de fuziuni si achizitii, exituri sau repozitionari. Leroy Merlin, alaturi de Dedeman, Praktiker, Kingfisher, OBI, si Hornbach sunt principalii actori ai celui mai dinamic sector din retail, in 2014.

Printre cei mai mari jucatori specializati pe acest segment se numara lanturile locale Dedeman, Ambient sau Arabesque, precum si Praktiker, Kingfisher, Hornbach sau Mr. Bricolage.