Kaufland a deschis miercuri primul hipermarket din cartierul Ferentari, fiind unitatea cu numarul 109 a retelei si al 12-lea magazin din Bucuresti, situat pe Calea Ferentari nr. 62, in sectorul 5, conform News.ro

Magazinul are o suprafata de vanzare de 2.900 de metri patrati si o suprafata totala aferenta de circa 13.000 metri patrati. Pentru hipermarketul din Ferentari, retailerul a angajat peste 100 de persoane, fara a preciza valoarea investitiei in aceasta unitate.

In continuare, retailerul vrea sa deschida inca patru magazine pana la finele exercitiului financiar, in februarie 2017, urmatorul fiind la Mangalia, in august. Alte doua hipermarketuri vor fi amplasate la Lugoj (jud. Timis) si Codlea (jud. Brasov), iar cea de-a patra unitate ar putea fi tot in Bucuresti.

Astfel, compania va deschide in total sase magazine in acest an financiar.

“Cifra pe care o investim in expansiune si reamenajarea magazinelor din retea este aceeasi din anii anteriori, adica de circa 100 milioane de euro pe an”, a afirmat Hancas.

In 2018 pe piata din Republica Moldova

Pentru anul 2017, compania inca nu a stabilit planul de deschideri de magazine, insa in 2018 vrea sa intre pe piata din Republica Moldova, vizand capitala Chisinau, cu cel putin un hipermarket.

In ceea ce priveste comertul online, retailerul german ar putea implementa anul viitor o platforma comuna pentru toate tarile unde este prezent, care va fi testata insa pentru inceput intr-o singura tara, iar aceasta nu a fost inca aleasa.

Citeste si:

“Da, anul viitor este fezabil sa lansam si pentru Romania platforma de comert online”, a spus Hancas.

Kaufland, care a ajuns la o retea de 109 hipermarketuri cu politica de discount pe piata locala, a depasit anul trecut pragul de 2 miliarde de euro (9,17 miliarde lei) la cifra de afaceri, in crestere cu 14,7% fata de 2014.

Pentru acest an, compania isi propune sa inregistreze o cifra de afaceri peste cea din 2015. Anul trecut, retailerul a deschis cinci magazine, fata de 11 unitati in 2014, iar in acest an doar doua pana in prezent, dintre care primul a fost construit pe terenul fostei fabrici de bere Grivita, in apropiere de Carrefour Orhideea.

Cu o cota de aproximativ 20% din comertul modern din Romania, lantul german de hipermarketuri a raportat la Finante un profit net de 146 milioane euro (649 milioane lei) pentru anul trecut, mai mare cu 58% fata de anul precedent. Retailerul german de tip discount a calcat acceleratia in perioada cand consumul se mentinea la cote reduse, ajungand pe primul loc in topul retailerilor din Romania, din 2011, cu vanzari medii per magazin de peste 20 de milioane de euro.

Magazinele Kaufland, parte a grupului german Schwarz, alaturi de Lidl, au la rafturi circa 26.000 de produse, pe o suprafata de vanzare cuprinsa intre 3.000 si 5.500 mp.

Retailerul avea anul trecut 13.263 de angajati, in medie, cu peste 1.155 mai multi decat in 2014.