Investitiile de peste 10,3 milioane euro si cresterea exporturilor cu 66% ar putea urca, in acest an, cifra de afaceri a producatorului de electrocasnice Arctic cu 20% fata de 2005, pana la 180 milioane euro
Investitiile facute de Arctic anul acesta vizeaza cresterea capacitatii de productie, dezvoltarea unor noi game de produse si alinierea tehnologiei la standardele de calitate Arcelik, dar si dezvoltarea infrastructurii prin construirea unui nou depozit in cadrul fabricii de la Gaesti, a declarat citat de NewsIn directorul general Arctic, Ugur Kayali.

Exporturile au fost motorul principal de crestere al vanzarilor Arctic in 2006. in prima jumatate a anului, volumul exporturilor a crescut cu 66% in comparatie cu anul trecut. Europa constituie in continuare o piata importanta pentru Arctic pentru exportul de aparate frigorifice. in 2006 Arctic a patruns pe noi piete de desfacere din Italia, Finlanda sau Estonia. Pe langa Europa Centrala si de Est, exporturile vizeaza pentru perioada urmatoare Orientul Mijlociu si Africa.

In prezent, 65% din productia fabricii de la Gaesti este destinata exportului, iar pentru anul viitor, compania estimeaza o crestere la 80% a productiei exportate. Volumul vanzarilor in piata romaneasca ar putea creste cu 9% pana la sfarsitul anului, ceea ce, spune compania, se traduce printr-o crestere valorica cu circa 4% comparativ cu anul 2005, atingand cifra de 106 milioane euro.

In conditiile actuale de piata, anul 2006 a reprezentat un an de crestere pentru Arctic, un an in care am urmarit indeaproape cele doua obiective ale companiei: de intarire a pozitiei de lider al pietei romanesti de electrocasnice si de transformare a fabricii de la Gaesti in cea mai mare unitate de productie de aparate frigorifice din Europa Centrala si de Est, a completat Ugur Kayali.

Cota de pe piata romaneasca a produselor Arctic a ajuns in 2006 la 30,9%, in crestere cu 2% fata de anul precedent, iar pentru 2007 compania tinteste o cota de 32% pe piata de profil din Romania, a declarat la randul sau directorul de marketing Arctic, Monica Iavorschi.

Aceste obiective corespund strategiei de extindere si dezvoltare a grupului Arcelik, numarul trei pe piata europeana de electrocasnice, care si-a propus ca pana in 2010 sa realizeze o crestere constanta a vanzarilor nete cu 14% pe an. Grupul turc a intrat in piata ruseasca, unde a deschis fabrici, si a intrat cu produsele sale in pietele din China si USA, ceea ce da posbilitatea estimarii unei cifre de afaceri totale de 3,4 miliarde euro in 2006.

Arctic a fost infiintata in 1968, iar in 1970 a inceput productia de frigidere la Gaesti. Grupul turc Arcelik a cumparat Arctic in 2002. in perioada 2002-2005, grupul Arcelik a investit in fabrica Arctic de la Gaesti 35 milioane de euro, care au dus la triplarea capacitatii de productie, a exporturilor si a cifrei de afaceri.

Anul 2005 a reprezentat pentru Arcelik o crestere rapida, cu produse care au intrat pe pietele a peste 100 de tari din intreaga lume, sustin oficialii companiei. Pana in anul 2010, Arcelik si-a propus sa devina unul dintre cele mai puternice 10 branduri din lume pe segmentul electrocasnice. Arcelik a vandut in anul 2005 peste 8,2 milioane de produse electrocasnice, cu 10% mai mult comparativ cu anul 2004 si a inregistrat o cifra de afaceri de 3,1 miliarde euro.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri