Primul automobil care a reușit să străbată distanța dintre Polul Nord magnetic și Polul Sud (adică mai bine de 20.000 de kilometri) nu este un model cu motor termic, ci un EV. Este vorba de un Nissan Ariya modificat special pentru această provocare și care a avut nevoie de nouă luni pentru a completa călătoria, conform Electrek.

Nissan Ariya este un SUV care a fost apreciat chiar și la noi în țară pentru ceea ce oferă, cât și pentru design-ul modern. Chiar și așa, EV-ul nipon nu este cea mai evidentă alegere pentru cineva care-și dorește să călătorească de la Polul Nord magnetic (aflat la circa 800 de kilometri de Polul Nord geografic) și Polul Sud. Chiar și așa, un cuplu din Scoția a făcut această alegere pentru a arăta că EV-urile nu sunt cu nimic mai prejos față de un model cu ICE.

Chris Ramsey, parte a Plug-In Adventures, și soția sa Julie nu sunt strâini de astfel de încercări faraonice, cuplul fiind primul care a trecut linia de sosire a raliului Mongoliei cu un EV. Cei doi au fost susținuți în inițiativa „Pole to Pole” de către Nissan, mașina fiind modificată de Arctic Trucks, o companie din Islanda ce se specializează pe modificarea vehiculelor de teren pentru a face față mersului pe zăpadă și gheață.

Cea mai mare modificare este, totodată, și cea mai vizibilă: cauciucurile de aproape 100 centimetri care au necesitat noi aripi și o suspensie ridicată. În rest, trenul de rulare este aproape identic cu ceea ce se găsește pe orice alt Ariya. De asemenea, s-au montat niște protecții și ranforsări pentru caroserie și șasiu, iar sistemul a fost puțin alterat pentru plecări în condiții de aderență redusă sau în condițiile în care unele roți nu ating solul.

Expediția a început în luna martie, iar „AT39” (poreclit de către cuplu Sonrisa - adică zâmbet) s-a achitat de sarcina sa la începutul acestei luni când a ajuns Polul Sud. În total, după nouă luni, mașina a parcurs 17.000 de mile adică aproximativ 27.000 de kilometri. Cea mai scurtă rută între Polul Nord geografic și Polul Sud este de doar 20.015 kilometri. Prima parte a călătoriei a fost pusă în pericol chiar de încălzirea globală, deoarece drumurile de zăpadă de la Polul Nord, unde mașina a ajuns în ultimul moment pentru a-și începe periplul, au început să se dezghețe mai devreme decât se anticipase ca urmare a temperaturilor în creștere.

Mașina a fost modificată pentru a avea și un cort pe acoperiș, în timp ce o remorcă ce trebuia să transporte o mini turbină eoliană pentru producere de curent nu a mai fost folosită. Astfel, mașina a fost reîncărcată cu energia strânsă prin folosirea panourilor solare (în zona antarctică lumina de la soare nu se disipește niciodată) și cu unele generatoare. În rest, în părțile de călătorie în care mașina a mers prin zone populate s-a folosit rețeaua obișnuită de chargere.

Una dintre probleme a fost că, din cauza modificărilor, autonomia Nissanului Ariya era destul de redusă, de circa 270 - 320 de kilometri față de peste 430 de kilometri cât poate parcurge cu o singură încărcare un model de serie. Chiar și așa, cuplul a subliniat că dacă ei au reușit să bifeze această călătorie chiar și cu o autonomie redusă, înseamnă că și oamenii obișnuiți se pot întrebuința de EV-uri cu autonomii mai mici deoarece nu au nevoie, în realitate, de un „rezervor” atât de mare.

Proiectul a avut, pe lângă latura de awareness, și o latură practică, parteneriatul cu Enel X traducându-se într-o susținere a efortului prin montarea de puncte de încărcare în America Latină, unde există o rețea ceva mai subdimensionată. În plus, au pus umărul și dealerii sud-americani ai Nissan.

Sursa foto: Nissan

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri