“Pentru a scoate mai multi bani din buzunarele cumparatorilor retailerii ar trebui sa se concentreze mai mult pe implicarea emotionala a clientilor lor. Nu este singurul element necesar, insa este categoric cel mai important. Acest razboi al preturilor ar trebui sa inceteze. Retailerii ar trebui sa isi evidentieze punctele lor forte, sa le explice clientilor si sa ii faca sa se <<indragosteasca>> de ei”, afirma Manfred Litschka.

In opinia sa, diferentierea poate reprezenta un element care va dicta succesul unui retailer. La aceasta se adauga o mai buna cunoastere a consumatorilor si un design mai prietenos pentru o experienta de cumparare ”croita” special pentru acesti consumatori.

“Nu stim unde va fi retailul online in urmatorii 5-10 ani pentru ca lucrurile se misca foarte repede. Lumea offline, retailerii de aici, trebuie sa se gandeasca ce lucruri interesante le poate oferi clientilor, altfel ei se vor duce spre online pentru cumparaturi”, mai spune Litschka.

TCC este o companie privata, infiintata in 1991 in Marea Britanie de Richard Beattie, Gordon Cooper, Mike Davis si Mark Siggers, care activeaza in 60 de tari, inclusiv Romania, si are aproximativ 600 de angajati. TCC a derulat peste 6.000 de programe de loialitate si are o cifra de afaceri de peste un miliard de dolari. In Romania, TCC este prezenta din 2008.

Sursa foto: Mircea Dragos Photography