Catalin Pozdarie, directorul general al retailerului de articole sportive Hervis Romania, va prelua incepand cu 1 ianuarie si business-ul companiei din Germania, o piata in care bugetul per capita pentru achizitia de astfel de produse este de patru ori mai mare decat pe plan local.

Cu o experienta de peste 24 de ani in industria de imbracaminte, Catalin Pozdarie a fost in 1992 printre primii angajati ai Steilmann in Romania.

“In ‘92 am inceput la Steilmann in productia de confectii, am fost al optulea angajat din Romania, pe criteriul vorbitor de limba germana. Si in prezent a ramas un atuu, este o batalie pe angajatii vorbitori de limba germana”, spune, intr-un interviu acordat wall-street.ro, Catalin Pozdarie.

A urmat o colaborare cu Stefanel, dupa care Catalin Pozdarie a incercat si varianta antreprenoriatului, cu o firma care furniza echipamente profesioniste pentru industria HoReCa.

“La momentul respectiv existau doar doua companii care ofereau echipamente profesioniste in domeniu. Credite nu se acordau pentru companii private, de leasing financiar nu se punea problema. Cand am mers la banca si am intrebat de leasing pentru firme am fost sfatuit sa revin peste 10 ani. Afacerea s-a bazat foarte mult pe fonduri proprii, ceea ce era extrem de greu”, isi aminteste Pozdarie.

El a fost cel care a preluat conducerea companiei care detinea distributia exclusiva pentru Romania a brandului Adidas, in 2000 adaugand in portofoliu si United Colors of Benetton. Trei ani mai tarziu parasea grupul Alltrom. A urmat o miscare indrazneata, spre un domeniu cu totul nou – marcaje rutiere – firma in care a activat un an si jumatate, o zona pe care o catalogheaza drept una “foarte volatila”.

Hervis

“In 2006 am fost contactat de un head hunter care m-a prezentat companiei Hervis si din ianuarie 2007 ocup functia actuala. Am fost primul angajat, a fost un inceput plin de provocari. Un an inainte de criza. De multe ori colegii mei au spus ca nu au ales momentul potrivit, insa compania a mers intotdeauna in directia buna. Intotdeauna am avut cresteri de la an la an chiar si in criza. Noi cresteam de la an la an cu 10-15% in timp ce alte companii active pe piata inregistrau scaderi de pana la 25%. Odata cu adaptarea ofertei cu piata din Romania si comunicarea adaptata mediilor corecte business-ul a crescut. Riscuri au fost, nu pot sa spun ca a fost usor, au fost ani grei din punct de vedere al rezultatului financiar care s-a lasat asteptat. Profitul a aparut in urma cu 4 ani”, spune Catalin Pozdarie.

In prezent, business-ul Hervis in Romania reprezinta 18 magazine cu 220 de angajati si o cifra de afaceri care va atinge in acest an 35 de milioane de euro, in crestere cu doua cifre fata de 2015. Operatiunile Hervis in Germania insumeaza opt magazine in acest moment, respective 80 de angajati. Principalul competitor pentru Hervis este Intersport, cu o prezenta solida pe piata germana.

“Piata din Germania este mai mare ca numar de locuitori, 85 milioane, in al doilea rand ca putere de cumparare si ca buget alocat pentru sport per capita. In Romania vorbim de 30 de euro, in Germania intre 100-120 euro per capita. Interesant este ca piata in care se cheltuie cel mai mult pentru sport este Austria - 240-260 de euro - urmata de Franta. Germania este o piata solida, unde se da o batalie pe cota de piata, acolo intri si te lupti cu o piata unde cotele sunt deja impartite”, explica Pozdarie.

Cititi continuarea interviului cu seful Hervis Romania in Wall-Street PRO. Veti afla cu ce probleme se confrunta retailerul pe partea de recrutare de personal, planurile de extindere pentru anul viitor si potentialul retailului de articole sportive.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri