Dupa ce in urma cu cateva zile a inaugurat cel de-al saisprezecelea magazin, in Centrul Vechi din Bucuresti, migrand astfel din zona retailerilor de centre comerciale catre comertul stradal, Koton are in plan sa deschida un alt magazin anul viitor si vizeaza sa inregistreze vanzari totale de 32 milioane euro.

Pe plan local, retailerul Koton detine o retea de saisprezece magazine, in timp ce la nivel global are 470 de unitati. Cel de-al saisprezecelea magazin, Koton Lipscani 37, este prima unitate stradala a retailerului turc. Acesta a necesitat o investitie de 6,5 milioane euro, suma ce a constat in achizitia si renovarea cladirii din centrul istoric al Bucurestiului. Magazinul este o suprafata de aproximativ 1850 metri patrati si este dispus pe trei nivele.

In ceea ce priveste decizia de a se orienta catre comertul stradal, Burak Akbulat, directorul general Koton Romania, spune: “Consideram ca acest magazin se integreaza in abordarea pietei din Romania in termeni de prezenta in cele mai importante si strategice locuri pentru comunitate. Centrul Vechi este o zona in care clientii nostril isi petrec timpul liber si se bucura de un loc autentic si de evenimente culturale. Ne-am dorit sa fim cat mai aproape de ei si din acest motiv am ales aceasta locatie”.

Pentru anul viitor, retailerul turc planuieste sa deschida cel putin un alt magazin Koton si vizeaza sa vanda peste trei milioane de unitati in cele 17 magazine in valoare de 32 milioane euro (145 milioane lei). Totodata, brandul turcesc estimeaza ca pana la finalul anului 2017 va avea 450 de angajati, dublu fata de cat detine in prezent.

Koton isi revizuieste astfel estimarile privind vanzarile din Romania. In iulie, directorul general al Koton declara, intr-un interviu acord wall-street.ro: "Ne asteptam ca pana la sfarsitul acestui an sa inregistram vanzari de 25 milioane de euro. Pentru 2017 estimam o cifra de afaceri de 40 milioane de euro, iar pentru anul urmator, 2018, ne dorim o crestere de 25% si sa ajungem astfel la incasari de 50 milioane de euro”.

Anul trecut, Koton a vandut articole de imbracaminte de peste 17 milioane de euro, in crestere fata de anul trecut, cand a inregistrat o cifra de afaceri de peste 10 milioane de euro, potrivit datelor publicate pe Ministerul de Finante.

Pe langa magazinul din Centrul Vechi, Koton a inaugurat in 2016 alte trei magazine: in ParkLake Bucuresti, Timisoara Shopping Center si Militari Shopping Center, cu investitii de 700.000 de euro fiecare. “In momentul de fata suntem prezenti in 5 orase pe teritoriul Romaniei: Bucuresti, Timisoara, Iasi, Ploiesti si Constanta. Privim cu atentie catre orasele mari, deoarece consumatorii romani, in special cei din mediul urban, sunt cei care au o afinitate deosebita pentru moda si doresc sa gaseasca o gama larga de produse la un pret accesibil”, a spus Burak Akbulat.

Koton produce anual aproximativ 30.000 de modele diferite, in peste 50 de colectii, adaptate diferitelor tari in care opereaza, “deoarece nevoile locale pot varia foarte mult in functie de diferentele climatice si culturale ale tarii respective”. Produsele sale sunt fabricate in Turcia sau in diverse tari din estul Europei.

Koton a fost fondat in anul 1988, in Istanbul, este lider de piata in Turcia pe segmentul de fast-fashion si are in prezent 8.200 de angajati si 455 de magazine, in 25 de tari. Koton a intrat pe piata romaneasca in anul 2007 odata cu deschiderea unui magazin in Bucuresti Mall. Printre concurentii retailerului pe plan local se numara si grupul Inditex si H&M.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri