Cea de-a treia generație a SUV-ului Dacia Duster va fi prezentată anul viitor, dar se vorbește deja de luni bune despre cum va arăta habitaclul noului model produs la Mioveni, cât și ce va ascunde sub capotă fratele mai mic al lui Bigster. Informații în acest sens au apărut încet, iar cele mai noi detalii sugerează că noile norme de poluare Euro 7, chiar și într-o variantă mai „prietenoasă”, ar putea obliga pe Dacia să abandoneze motorizarea diesel.

A trecut mai bine de jumătate de an de când primele prototipuri ale lui Duster III au fost văzute în teste pe autostrada București-Pitești, iar de atunci ne-am întrebat ce s-ar putea ascunde sub capota SUV-ului colțuros. Mai multe agregate pe benzină cu susținere hibridă sunt aproape garantate, dar o veste neașteptată este potențiala dispariție a motoarelor pe motorină de pe viitorul model compact de teren.

Dacia se numără printre cei mai mari producători auto din regiune, cu o popularitate tot mai mare în întreaga Europă, iar normele de poluare Euro 7 ce vor fi introduse la jumătatea anului 2025 par a fi pe punctul de „sabota” un propulsor popular din gama Dacia. Cum o nouă Dacie electrică nu este chiar atât de aproape de producție, iar combustibilii sintetici pe care Dacia îi susține deschis nu reprezintă o soluție viabilă în acest moment, marca de buget a grupului Renault pare a fi gata să lase în urmă diesel-ul, cel puțin pe Duster.

În imagine este înfățișat conceptul Bigster, dar limbajul de design va fi similar între Duster III și Bigster

În România, cota motoarelor diesel este în scădere, cel puțin atunci când vine vorba de mașinile noi, motorina având mai puțin de 13% din piață după ultimele date APIA. Totuși, aceste motoare sunt căutate în continuare pe piața second-hand, mai ales în cazul modelelor la mâna a doua aduse din străinătate. În acest context, informațiile apărute în presă sugerează că motorul 1.5 Blue dci, actualmente disponibil pe Duster II cu 115 cai putere și 260 Nm, va fi pensionat.

Ce motoare vor fi disponibile pe noua Dacia Duster

Cum am relatat și anterior, gama de motoare pentru noul Duster va fi redusă la extrem, în sensul că vor fi disponibile doar două agregate: cel de 1,2 litri TCe cu trei cilindri, motor care va fi disponibil într-o variantă mai puternică și pe mult mai luxosul Renault Rafale, și motorul 1.8 SCe aspirat. La momentul lansării, Duster va fi oferit cu motorul de 1.200 cmc cu 130 de cai putere pe o arhitectură de 48V mild-hybrid. Cutia de viteze va fi manuală, iar clienții vor putea opta atât pentru tracțiune 4x2, dar și pentru tracțiune integrală clasică.

În poză este înfățișat Bigster, noul SUV mare al Dacia având un design similar cu al viitoarei generații Duster

Mai apoi, în 2025, Renault ar vrea să mai adauge două versiuni ale aceluiași agregat pentru Duster: unul cu 150 de cai putere cuplat la o cutie automată EDC (versiunea DW23, limitată prin construcție la 230 Nm), ceea ce confirmă zvonurile care circulă încă din luna mai, respectiv o versiune fără sistem hibrid, de bază, care va oferi doar 115 cai putere. Motorul de 1,2 litri în varianta cu 150 de cai putere va beneficia de același sistem mild-hybrid pe arhitectura de 48V.

O altă noutate este reprezentată de motorul pe GPL cu 120 de cai putere care va fi cuplat la aceeași transmisie automată. Tracțiunea integrală va fi oferită pe o versiune cu un motor electric pe lângă ICE-ul alimentat cu GPL, deci vorbim de așa-numita eAWD, deoarece puterea de la motorul clasic este transmisă către puntea față, iar motorul electric „hrănește” puntea spate. Abia în 2026 va fi oferită cutia manuală pe Duster-ul pe GPL de 120 de cai putere.

În fine, motorul de 1,8 litri va înlocui actualul 1.6 SCe și va beneficia de tehnologie E-Tech. În prezent, singurul model hibrid al Dacia este Jogger (cu motorul de 1,6 litri de 140 cai putere). Motorul de 1.800 cmc este deja folosit pe modele precum Captur sau Arkana. Versiuni de E-Tech hibride pe agregatul 1.2 TCe nu vor fi, însă, disponibile nici pe Duster și nici pe Bigster. Acesta din urmă va intra în producție din 2025 cu o gamă de motoare cu ceea ce se va găsi pe fratele mai mic Duster.

Sursa foto: Dacia

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri