Preocuparea tot mai acuta a consumatorilor romani pentru o alimentatie sanatoasa mareste de la an la an afacerile intreprinzatorilor locali care au dezvoltat nisa produselor ecologice, estimata la 2 milioane de euro sau 1% din piata autohtona de produse agroalimentare
NaturaLand, companie infintata in 2001 si specializata in comercializarea de produse ecologice, a inregistrat cresteri spectaculoase ale cifrei de afaceri de la an la an. “Cifra de afaceri obtinuta anul trecut s-a ridicat la aproximativ 500.000 euro”, a declarat directorul general al firmei, Radu Panait, care estimeaza valoarea totala a acestei piete la doua milioane de euro. Pentru anul in curs, Panait anticipeaza o crestere cu aproximativ 50% a vanzarilor, pana la un milion de euro.

NaturaLand s-a axat initial pe distributia de produse ecologice, dar mai tarziu a introdus si o serie de produse naturiste in portofoliu, mai accesibile consumatorilor din punct de vedere financiar.
Potrivit specialistilor, lipsa de informare privind importanta consumului de produse ecologice certificate si numarul redus al cursurilor de informare sunt principalele probleme cu care se confrunta acest sector. Mai mult decat atat, pretul produselor ecologice poate fi mai mare cu 20-30% pana la 100% fata de alimentele similare traditionale.

Pretul unui litru de lapte de soia se ridica, in medie, la 6,6 lei, al unei paini integrale la 5,9 lei, iar al unui litru de ulei din germeni de grau la 5,45 lei. Pretul zaharului ecologic inregistreaza insa cea mai mare diferenta, putand ajunge pana la de trei ori mai scump fata de zaharul traditional (9,13 lei). In ciuda acestui fapt, Radu Panait a recunoscut ca zaharul ecologic este cel mai bine vandut produs de pe piata.

In prezent, NaturaLand detine o gama care cuprinde aproximativ 30 de produse, atat de import (crema de ciocolata cu praf de roscova fara cacao, gofre cu miere fara lapte, paine integrala de secara ecologica, zahar ecologic, lapte ecologic, dulciuri ecologice, etc.), cat si autohtone (ulei ecologic, miere de tei, salcam sau padure, oua, suc de mere ecologic, oua ecologice).

Aproximativ o treime din produsele comercializate de NaturaLand sunt de origine romaneasca, restul fiind de import: zaharul brun ecologic din Brazilia, crema de ciocolata si gofre din Olanda, siropul de artar din Canada, laptele vegetal din Germania si deserturile din orez din Italia.

Comerciantii prezenti pe piata autohtona sunt de parere ca romanii inca mai fac confuzii intre notiunea de produs naturist/natural si produs ecologic. Diferenta consta in faptul ca in timp ce produsul naturist nu contine aditivi alimentari (faimoasele E-uri) poate totusi sa provina dintr-o cultura tratata cu pesticide sau ingrasaminte chimice, alimentul ecologic exclude orice fel de tratament chimic, de la cultivare si pana la desfacere, adica pe toata durata procesului de productie.

Produsele ecologice certificate sunt marcate si etichetate conform reglementarilor din domeniu, prevederile europene in acest sens fiind foarte precise. Pe eticheta aplicata produselor ecologice sunt obligatorii urmatoarele mentiuni specifice sistemului de agricultura ecologica: referirea la modul de productie ecologic, sigla, numele si codul organismului de inspectie si certificare care a efectuat inspectia si a eliberat certificatul de produs ecologic, iar incepand cu 2006 sigla ,”ae” (garanteaza ca produsul, astfel etichetat, provine din agricultura ecologica si este certificat de un organism de cotrol).

Daca in 2003 aproximativ 90% din productia ecologica romaneasca mergea la export, pentru anul 2007 se prevede valorificarea intr-o masura mult mai mare pe piata interna (60%), comparativ cu cea externa (40%).

De altfel, alimentele ecologice au fost identificate drept unul dintre avantajele competitive ale Romaniei pe baza caruia ar trebui construit brandul de tara, conform proiectului strategiei post-aderare emis de Guvern.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri