Romanii incearca sa se racoreasca si sa scape de canicula consumand mai multe bauturi racoritoare si inghetata. Cei care castiga de pe urma caldurii sunt producatorii.

Caldura din ultimele zile a fost un motiv de bucurie pentru producatorii si distribuitorii de inghetata, apa si bere, care au reusit sa recupereze din pierderile inregistrate in perioada ploioasa.

INGHETATA.

Desertul rece a fost foarte cautat in aceasta perioada. "Volumul vanzarilor produselor noastre a crescut in aceasta perioada caniculara cu 100%-200%. Cel mai bine vandut sortiment a fost inghetata pe bat, in general fiind stimulat consumul stradal", spune Cristian Stahie, reprezentant marketing al companiei Kubo Ice Cream. El estimeaza ca, in perioada urmatoare, ritmul de vanzare se va mentine. Pentru comerciantii din piata sau de la magazinele de racoritoare, canicula aduce profit. "Datorita temperaturilor ridicate, au crescut vanzarile la racoritoare cu 25%-30%. De regula, oamenii vin dimineata sau seara la piata si se aprovizioneaza si cu racoritoare sau cu inghetata", a spus Laura, vanzatoare in Piata Domenii.

APA MINERALA.

In ultima saptamana din iulie s-au vandut apa minerala si bere cat pentru toata luna. Varful de caldura din ultimele 10 zile a dus la o crestere a vanzarii de apa minerala cu 15% fata de perioada anterioara. "Este o chestie de conjunctura, valabila numai pentru ultimele 10 zile in care a fost canicula", spune Mihail Ianas, directorul Patronatului Apelor Minerale (APEMIN). Cu toate acestea, in plin semestru de vara s-a imbuteliat apa ca si in celelalte luni, de aceea se estimeaza o vanzare de 950 milioane de litri pe an, ca si in 2004. "Inundatiile nu au afectat vanzarea de apa minerala, ci doar zilele ploioase", adauga Ianas. Un roman consuma in medie 44 litri de apa minerala pe an, fata de 135 de litri, cat bea un occidental intr-un an. Dar, la noi, cei de la oras cumpara cel mai mult si in proportie de 95% apa carbogazoasa.

BERE.

In schimb, berea a avut o crestere exploziva a vanzarii in ultima saptamana, cu 40% fata de celelalte saptamani, dupa cum spune Mihai Albu de la Asociatia "Berarii Romaniei". Cu alte cuvinte, daca in iunie, un roman consuma, in medie, o sticla de bere, acum a baut o sticla si jumatate, in conditiile in care piata berii din Romania este de 14 milioane de hectolitri pe an.


AER SI GHEATA

Aparatele de aer conditionat s-au vandut mai bine. "Saptamana trecuta, vanzarile zilnice au crescut de 4-5 ori fata de ritmul anterior al lunii iulie", ne spun reprezentantii Flanco. Ei cred insa ca ritmul se va mentine doar cat va tine canicula. Pe intregul an, vanzarile sunt cu doar 5%-10% mai mari. Vanzarile de gheata au crescut cu aproximativ 20%. "Paradoxal, nu a fost o crestere spectaculoasa. Ne asteptam la cresteri de 60%-70%", spune Florin Plesca, director al fabricii de gheata Ice Cube SRL din Oradea. Afacerea depinde insa de conditiile meteo. "Ne situam pe linia de plutire", spune Plesca. Luna iulie, care ar trebui sa fie de varf, a fost una slaba, sperantele fiind legate acum de un august calduros. (Adrian Mihai)

INVENTIE

Suprafetele deschise, cum ar fi pietele publice, terasele sau parcurile, pot fi racite cu 5-7 grade Celsius cu ajutorul unui sistem anticanicula. "Este o instalatie care functioneaza pe principiul vaporizarii apei, fara insa a uda pe cineva, formata dintr-o unitate centrala la care se pot atasa circa 100 de diuze", spune inventatorul Mircea Manolescu. El precizeaza ca o astfel de masinarie poate scadea sub 30 de grade temperatura unei suprafete de 1.000 mp, intr-o zi torida. Costul acestui lux se ridica la 10-12 euro/ mp in cazul suprafetelor mari si creste pe masura ce suprafata se micsoreaza. (Daniela Ivan)


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri