Performantele companiilor achizitionate de fonduri de private equity au reusit in medie o crestere a veniturilor cu peste 15% mai mare decat media sectorului, concomitent cu o crestere a profitului cu peste 25% mai mare, potrivit companiei de consultanta Roland Berger.
„In principal, aceasta performanta s-a datorat unei selectii judicioase a companiilor din portofoliu, instalarii unor echipe de management bune si a unui sistem de management al performantei cu orientare clara catre rezultate. In perioada urmatoare insa, conditiile adverse de pe pietele de capital si costurile marite de refinantare, combinate cu inasprirea conditiilor de piata in multe sectoare, vor determina fondurile de investitii sa intre si mai mult in partea operationala a companiilor din portofoliu", spune directorul general al Roland Berger Romania, Codrut Pascu (foto).

In contextul in care achizitiile si vanzarile profitabile sunt din ce in ce mai dificile, fondurile de investitii fac eforturi pentru a-si imbunatati performantele operationale.

"Companiile de private equity se asteapta ca perioada medie de mentinere a investitiilor din portofoliul lor sa creasca de la 4 ani in 2006 la cinci ani", explica Thomas Rinn, Partener in cadrul Roland Berger Strategy Consultants si autorul unui nou studiu cu privire la performanta operationala a fondurilor de investitii.

In Romania, fondurile de investitii au reprezentat in ultimii ani unul din cei mai dinamici factori de transformare a companiilor si, pe alocuri, chiar a unor intregi sectoare economice (ex. productia de medicamente, sau cea de materiale de constructii).

"Acest fapt indica faptul ca vanzarea profitabila a companiilor din portofoliul lor a devenit din ce in ce mai dificila, principalele companii de private equity acordand mai mult timp imbunatatirii performantelor investitiilor lor", spune Thomas Rinn.

Studiul Roland Berger arata modul in care reactioneaza fondurile de investitii in vremuri dificile din punct de vedere financiar, evaluand totodata importanta pe care acestea o acorda eficientizarii. 56 de manageri ai companiilor de private equity din Europa, Rusia si Statele Unite au participat la analiza desfasurata de Roland Berger.

Raspunsurile lor confirma astfel ca fondurile de investitii utilizeaza mai multe instrumente de management pentru obtinerea de valoare adaugata, de exemplu realizand asa zisele "planuri de actiune de 100 de zile" pentru aproape toate investitiile lor, si acordand intr-adevar mai multa importanta eficientizarii lor operationale. Masurile de imbunatatire a profitabilitatii sunt structurate pe mai multe etape, inca de la inceputul investitiei. Primul val consta in optimizarea gestiunii furnizorilor, a structurilor de personal si a capitalului circulant. Valul doi se refera la optimizarea portofoliului de produse, a pietelor de desfacere si a lantului de de valoare. Ultimul val are de regula ca obiect optimizarea vanzarilor si a departamentului de cercetare si dezvoltare.

Desi managerii fondurilor de investitii fac eforturi pentru a fi reprezentati in structurile de conducere a investitiilor din portofoliul lor, totusi, nu se concentreaza suficient pe alocarea resurselor pentru gestionarea fiecarei faze. 95% dintre respondenti au declarat ca aloca o singura echipa pentru intreg ciclul investitiei. In conditiile in care tendinta catre profesionalizare continua, Rinn se asteapa sa se acorde o mai mare atentie fiecarei perioade de investitie, cu echipe si experti diferiti care sa sprijine implementarea fiecarei etape.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri