"Anul acesta cumparatorii au fost mai atenti la continutul cosului de cumparaturi decat in alte dati, dar scaderile de pana acum nu au depasit doi euro din valoarea totala a achizitiei", spune pentru Wall-Street Ali Capa (foto), CFO in cadrul grupului turc.

Astfel, daca anul trecut cumparatorii cheltuiau, in medie, 15 euro, anul acesta lasa doar 10 euro la casele de marcat, suma fiind in mare proportie alocata produselor alimentare.

Capa spune ca scaderea puterii de cumparare s-a resimtit mai putin in cadrul magazinelor si asta datorita programului de fidelitate prin care posesorii de carduri G'Market au reduceri de preturi preferentiale la anumite produse. "Demarat acum ani de zile, se pare ca programul de fidelitate a avut un efect benefic pentru clientii nostri anul acesta, 65% dintre consumatorii nostri fiind totodata si posesorii de carduri de fidelitate", a afirmat Ali Capa, adaugand ca se asteapta ca acest numar sa creasca in 2010.

Tot anul viitor, retailerul vrea sa dezvolte si sa promoveze mai mult sortimentatia de produse bio, precum si cele dedicate delicateselor culinare din mai multe tari.

Saptamana aceasta, compania turca a anuntat ca a sporit capitalul lantului de supermarketuri cu 2,3 milioane de euro, pana la 6,4 milioane de euro, in scopul extinderii operatiunilor de retail. Oficialii grupului nu au oferit detalii despre investitiile programate pentru anul viitor, declarand doar ca "suntem in discutii pentru extinderea retelei in urmatorii ani".

Dupa un an 2007 cand si-a dublat numarul de unitati pana la sapte magazine, Anchor Grup a hotarat sa inchida, la sfarsitul anului trecut, magazinul din Bacau, din motive de rentabilitate. In prezent, retailerul opereaza sase magazine si nu se preconizeaza, pentru moment, alte inchideri.

"In ceea ce priveste rezultatele financiare, momentan este dificil de estimat o cifra exacta de afaceri pe anul in curs, pe fondul sezonalitatii retailului de tip food in perioada iernii, in special in perioada Craciunului, care este o parte importanta a cifrei de afaceri in 2009. In mod evident, cererea de consum pe parcursul acestei perioade va aduce companiei cresteri semnificative", au mai spus oficialii G'Market.

Anul trecut, Gimrom Holding, compania care opereaza lantul de supermarketuri, a inregistrat afaceri de 52,4 milioane de euro, in scadere usoara fata de 2007, precum si pierderi de 1,5 milioane de euro, cu un numar mediu de angajati de 430.

Infiintata in 1997, compania Anchor Grup este unul dintre liderii de pe piata imobiliara din Romania. Compania are activitati in dezvoltarea proiectelor de retail, rezidentiale si de cladiri de birouri. Principalele proiecte ale companiei sunt: Bucuresti Mall (primul centru comercial modern din Romania), Plaza Romania, Shopping MallDova (centru comercial deschis in Chisinau), Anchor Plaza (prima cladire de birouri de clasa A integrata cu un centru comercial), Anchor Plaza Metropol (cladire de birouri de clasa A situata langa Plaza Romania) si InCity Residences (ansamblu rezidential in centrul orasului).

Turcii de la Anchor Grup pompeaza 2,3 mil. euro in supermarketurile G'Market

Turcii de la Anchor Grup pompeaza 2,3 mil. euro in supermarketurile...