"Masura de restrictionare a traficului autovehiculelor de peste 7,5 tone, comunicata de centrul Infotrafic, este datorata lipsei de competenta a Companiei de Autostrazi si Dumuri ce se ascunde de propriile obligatii si indatoriri, ca administrator al drumurilor nationale si europene. Nu este posibil ca intr-o tara europeana, in 2009, la prima zapada din an, o intreaga zona teritoriala precum Moldova, sa fie rupta de restul tarii, fara ca persoanele responsabile de acest lucru sa raspunda in fata legii, potrivit NewsIn.

O.G. 43/1997 prevede la Art. 40. alin (1) ca drumurile trebuie sa fie semnalizate si mentinute de catre administratorul drumului in stare tehnica corespunzatoare desfasurarii traficului in conditii de siguranta”, se precizeaza in comunicatul FORT.

Potrivit Federatiei, in baza acestei O.G., administratorul drumului trebuie sa informeze utilizatorii cu privire la restrictionarea traficului si trebuie sa intervina in timpul cel mai scurt pentru a asigura circulatia pe drumurile publice in conditii de siguranta.

Federatia Operatorilor Romani de Transport a comunicat ca solicita tuturor celor afectati de lipsa de reactie a autoritatilor sa se constituie parte civila in procesul intentat Companiei de Autostrazi si Drumuri.

Contactata de Agentia NewsIn, directorul general al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR), Dorina Tiron, a declarat ca exista un act normativ aprobat, prin ordinul ministrului, privind prevenirea si combaterea inzapezirii drumurilor publice (AND 525/2005). "Atunci cand viscoleste se interzice traficul in zona, iar autoritatile intervin doar cand conditiile meteo permit acest lucru. Interventia autoritatilor pe drumurile publice in aceste situatii se face numai in caz de urgenta, de exemplu salvarea vietilor umane", a spus Tiron.