Wienerberger Sisteme de Caramizi, subsidiara locala a austriecilor de la Wienerberger, cei mai importanti producatori de caramizi din lume, a inregistrat o scadere de 54,5% a veniturilor in 2009, pana la 36,3 mil. euro, se arata in raportul financiar anual al Wienerberger.
“Dupa ani de crestere, statele din Estul Europei au fost lovite din plin de criza financiara si economica inregistrata la nivel mondial. Exporturile au scazut, pretul materiei prime a coborat, iar bancile din Vest si-au redus imprumuturile din regiune. Romania, care a generat anul trecut 2% din veniturile grupului, s-a confruntat cu un nivel ridicat al datoriei externe si cu un important deficit comercial extern, precum si cu o reducere a consumului privat care, impreuna cu gradul de indatorare a populatiei, a contribuit la reducerea economiei locale in 2009”, noteaza sursa citata.

Austriecii apreciaza ca, in ciuda reducerii veniturilor, au reusit sa-si imbunatateasca valoarea EBITDA (profit inainte de dobanzi, taxe, depreciere si amortizare), precum si sa-si creasca nivelul cotei de piata.

"Este dificil de estimat ce se va dezvolta in 2010, dar o continuare a declinului sectorului rezidential pare posibila”, se arata in raport.

Pe termen mediu, grupul vrea sa-si consolideze pozitia pe pietele din Romania, Bulgaria si Balcani.

Wienerberger, care a intrat in Romania in 1998, detine trei fabrici de caramida pe piata locala, la Tritenii de Jos (Cluj), Gura Ocnitei si Sibiu.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri