“Vanzarile pe care le-am avut in primul semestru ne-au confirmat ca suntem pe un drum bun in ceea ce priveste asteptarile pe care le avem pentru 2010. Am realizat 40% din cifra de afaceri pe care ne-am stabilit-o ca tinta in acest an”, spune Eduard Macarescu, directorul comercial al Lasselsberger Romania, subsidiara locala a grupului Austriac.

Compania a a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 35 mil. euro, in scadere cu 15,2% fata de 2008, pe fondul declinului pietei constructiilor.

Pentru 2010, producatorul de placi ceramice si-a bugetat o crestere cu 10% a businessului, pana la 38,5 mil. euro.

In primele patru luni ale anului, fabrica pe care o detine compania la Cluj a produs cu 48% mai mult decat in aceeasi perioada a anului trecut.

“In acest moment, in cadrul fabricii se lucreaza la capacitate maxima. Pentru unele sectii am decis marirea numarului de ture si extinderea programului de lucru, chiar si in weekend. De asemenea, pentru a reusi sa facem fata cererii, am transformat o linie de productie de gresie in linie de faianta”, mentioneaza Macarescu.

Desi a produs mai multa gresie si faianta decat a facut-o in primele patru luni ale anului trecut, vanzarile din primele sase luni sunt similare celor inregistrate in primul semestru al lui 2009. In prima jumatate a anului trecut, compania a vandut din stocurile acumulate in 2008, iar acum, neavand la fel de multe stocuri, a fost nevoita sa produca mai mult.

Cresterea afacerilor pe care si-a bugetat-o compania pentru 2010 va fi atinsa in ciuda reducerilor bugetare, care vor duce la scaderea puterii de cumparare a romanilor, apreciaza reprezentantii Lasselberger Romania. Compania se bazeaza pe campaniile de promovare pe care le desfasoara, pe deschiderea de noi magazine proprii, precum si pe faptul ca se adreseaza segmentelor de populatie cu venituri mici si medii.

De asemenea, pentru 2010 compania mizeaza pe exporturi de doua milioane de euro, ceea ce reprezinta aproximativ 5% din cifra de afaceri prognozata.

Reprezentantii Lasselsberger declarau anul trecut ca, in conditiile in care piata de gresie si faianta isi va reveni rapid, pana la nivelul din 2008, ar putea demara constructia unei noi unitati de productie.

“Nu exista planuri pentru o noua fabrica, cel putin nu in 2011, pentru ca suntem siguri ca piata nu isi poate reveni atat de repede la valorile din 2008”, mentioneaza Macarescu.

Compania va investi in acest an 1,5 milioane de euro pana la sfarsitul acestui an, din care 500.000 de euro in activitati de marketing si promovare, 200.000 in deschiderea a patru noi magazine, pe langa cele trei pe care le detine in prezent.

Restul sumei va fi distribuita pentru modernizarea fabricii din Cluj, ce are o capacitate instalata de productie de 6,5 milioane de metri patrati de placi ceramice anual.

Lasselsberger Romania estimeaza ca piata de placi ceramice va scadea in 2010 cu 10% fata de valoarea de 110 milioane de euro, respectiv 25 de milioane de metri patrati, de anul trecut.

Lasselsberger investeste 200.000 de euro in patru magazine

Lasselsberger investeste 200.000 de euro in patru magazine