"Am observat ca romanii vin la cumparaturi doar cu 50 de lei, aceasta suma fiind bugetul mediu pe care si-l propun. Din acesti bani, isi cumpara in jur de 20 de articole, iar odata cu cresterea TVA si scaderea salariilor, suma a scazut de la 50 lei la 40 de lei", a declarat Patrick Espasa, directorul general al Auchan Romania.
Espasa a mai spus ca desi valoarea cosului zilnic a scazut in medie cu 5%, numarul de clienti in magazinele Auchan a crescut. Pretul mediu al produselor din hipermarketurile Auchan este de 4 lei, adica mai putin de un euro, a adaugat Espasa, in cadrul unei conferinte de presa in care a anuntat incheierea unui parteneriat cu Iulian Dascalu, cel mai mare proprietar roman de centre comerciale, pentru deschiderea unui nou magazin in cadrul centrului comercial Palas Iasi.

Magazinul din cadrul Palas Iasi este un format nou, mai mic decat restul magazinelor Auchan din Romania, oferta sa axandu-se in proportie de 80% pe produsele alimentare.

Magazinul va avea o oferta de 20.000 de produse, dintre care 80% vor fi alimentare. O suta de marci dintre cele 2.000 de branduri proprii vor fi produse fabricate in Romania. Magazinul va fi deservit de o echipa de 200 de persoane si va avea 30 de case de marcat.

"Prin deschiderea acestui nou magazin reconfirmam increderea pe care o avem in dezvoltarea pietei romanesti. Obiectivul fixat in 2009 a fost acela de dublare a numarului de hipermarketuri, astfel incat reteaua sa ajunga la 12 magazine pana in 2012", a mai spus Espasa. In urmatorii cinci ani, francezii de la Auchan vor investi 150 de miloane de euro pentru extinderea lantului de magazine pe piata romaneasca.

Astfel, in urmatorii doi ani vor fi deschise cinci magazine la Iasi (in cadrul Palas Iasi, aflat deja in constructie), Constanta (aflat in constructie), Craiova, Brasov si Bucuresti. Investitia medie pentru deschiderea unui nou magazin variaza intre 15 si 30 de milioane de euro, in functie de suprafata, centrul comercial in care este integrat si orasul in care se afla. [Afla aici mai multe despre proiectul urbanistic dezvoltat de Iulian Dascalu.]

Auchan Romania a intrat pe piata locala in 2006, cand a deschis in cartierul Titan din Bucuresti primul sau hipermarket, cu o suprafata de 16.000 de metri patrati. In prezent, alte sase hipermarketuri Auchan functioneaza, la Pitesti (10.000 metri patrati), Targu Mures (8.500 de metri patrati), Cluj-Napoca (10.000 de metri patrati), Suceava (8.500 de metri patrati) si Timisoara (10.600 de metri patrati). Un al doilea magazin Auchan din Capitala a fost deschis in cartierul Militari, acesta avand o suprafata de 12.500 de metri patrati.

In 2009, compania a inregistrat o cifra de afaceri de 1,5 miliarde de lei, numarand 20,7 milioane de clienti si 315 milioane de articole vandute. In prezent, compania are 3.500 de angajati, dintre care doar 12 sunt expatriati.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri