Angajatorii vor fi obligati, incepand cu 1 septembrie 2006, sa intocmeasca si sa completeze, in format electronic, un registru general de evidenta a salariatilor si sa intocmeasca un dosar personal pentru fiecare dintre angajati, a decis Guvernul printr-o hotarare. Registrul va contine elementele de identificare ale tuturor salariatilor, data angajarii, functia sau ocupatia, tipul contractului individual de munca, data si temeiul incetarii contractului individual de munca.

Angajatorul va trebui sa transmita registrul in forma electronica la inspectoratul de munca in a carui raza teritoriala isi are sediul sau domiciliul, in termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare a hotararii. Misiunile diplomatice, oficiile consulare straine cu sediul in Romania, precum si reprezentantele din Romania ale firmelor straine nu vor fi obligate sa completeze un astfel de registru pentru perioadele in care contractele individuale de munca incheiate cu cetatenii romani se inregistreaza la Inspectoratul teritorial de munca.

Actul normativ aprobat de Guvern mai prevede obligatia angajatorului de a intocmi un dosar personal pentru fiecare dintre angajati, cuprinzand actele necesare angajarii, contractul individual de munca, actele aditionale si celelalte documente privind modificarea, suspendarea si incetarea contractelor individuale de munca, precum si orice alte acte care certifica legalitatea si corectitudinea completarilor in registru. La solicitarea scrisa a salariatului, angajatorul va fi obligat sa ii elibereze copii si certificate pentru conformitate cu originalul ale documentelor existente in dosarul personal.

Angajatorii care nu vor respecta aceste prevederi vor fi amendati cu sume cuprinse intre 2.000 si 5.000 lei (20-50 milioane lei vechi) de catre inspectorii de munca. Aplicatia informatica pentru infiintarea registrului va fi distribuita gratuit angajatorilor de catre Inspectia Muncii.